Iranian Agriculture News Agency

نخستین سند اراضی کشاورزی در استان سمنان صادر شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از صدور نخستین سند اراضی کشاورزی در این استان خبر داد.

نخستین سند اراضی کشاورزی در استان سمنان صادر شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، سید حسن میرعماد در آئین اهدای نخستین سند اراضی کشاورزی که در اجرای ماده 9 قانون افزایش بهره وری و رفع تداخلات و در راستای اجرای قانون کاداستر اراضی کشاورزی صادر شد اظهار کرد :احقاق حقوق مردم و دولت و کاهش ورودی پرونده‌های قضایی از مزایای اجرایی این قانون است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به جایگاه استان سمنان در اجرای قانون کاداستر (تعیین محدودیت مالکیت اراضی و باغی کشاورزی) که جزو برترین استانهای کشور است گفت: با تثبیت مالکیت اراضی دولتی، ملی و مستثنیات و  با صدور سند تک برگی آنها بسیاری از اختلافات مالکیت اراضی برطرف می‌شود.

میرعماد با اشاره به همکاری مطلوب اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان برای صدور اسناد ابراز امیدواری کرد که کاداستر اراضی در استان سمنان با سرعت بیشتری ادامه یابد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این آئین گفت: در استان سمنان تا کنون بیش از 130 پلاک ثبتی در کمیسیون رفع تداخلات بررسی شد که مساحتی بالغ بر  215 هزار هکتار از اراضی کشاورزی را شامل می شود که تاکنون بیش از یک هزار و 760 هکتار اراضی تداخلی شناسایی و رفع تداخل شده است.

غلامرضا خراسانیان افزود: با تعیین تکلیف این 215 هزار هکتار رسیدگی شده  نسبت به صدور سند و اصلاح سند مالکین از طریق اداره ثبت و اداره کل منابع طبیعی استان سمنان اقدام شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید