Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین:

حمایت از راه اندازی تشکل فندق در دستور کار جهاد کشاورزی قزوین قرار دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: راه اندازی تشکل فعال در امر فرآوری و عرضه مستقیم محصول فندق، با هدف افزایش درآمد فندق کاران این شهرستان از اولویت‌های این مدیریت است.

حمایت از راه اندازی تشکل فندق در دستور کار جهاد کشاورزی قزوین قرار دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، سعید صالحی با اعلام این مطلب افزود: در حوزه تولید محصول فندق، با اینکه قزوین رتبه دوم کشور از نظر سطح زیرکشت و تولید محصول فندق را پس از استان گیلان به خود اختصاص داده است، اما یکی از ضعف‌هایی که وجود دارد عدم وجود یک تشکل قوی و منسجم در این حوزه است که در صورت تحقق آن بسیاری از مشکلات فندق‌کاران مرتفع می‌شود.

وی اضافه کرد: این تشکل‌ها باید توسط تولید کنندگان و بخش خصوصی شکل گیرد تا بتواند در جهت پیشبرد اهداف بخش حرکت کند و جهاد کشاورزی هم به عنوان دستگاه متولی از تمام توان خود در راستای حمایت از این تشکل‌ها استفاده خواهد کرد.

صالحی با اشاره به منحصر به فرد بودن محصول فندق قزوین بویژه الموت غربی از نظر کیفیت و قابلیت فرآوری و خشکباری بودن آن، تصریح کرد: اصلاح و احیاء باغات از طریق اجرای طرح‌های حمایتی جوانسازی، هرس باردهی، تغذیه و ارائه ارقام جدید پر محصول و مقاوم در اراضی شیب‌دار، از برنامه‌های اساسی اجرا شده جهادکشاورزی در راستای حمایت از فندق‌کاران منطقه است.

گفتنی است، برداشت محصول فندق از سطح ۳۲۳۰ هکتار از باغات شهرستان قزوین آغاز شده و پیش بینی می‌شود در سال جاری بالغ بر ۳۱۸۰ تن محصول فندق از سطح باغات این شهرستان برداشت شود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید