Iranian Agriculture News Agency

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۴۰ هکتار از مزارع نخود استان قزوین تحت پوشش تولید محصول گواهی شده قرار گرفت

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۴۰ هکتار از مزارع نخود استان با دریافت نشان حدمجاز آلاینده‌ها، تحت پوشش تولید محصول گواهی شده قرار گرفته است.

۴۰ هکتار از مزارع نخود استان قزوین تحت پوشش تولید محصول گواهی شده قرار گرفت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، سعید ابیت با اعلام این خبر افزود: این مزرعه نخود در روستای هجیب از توابع شهرستان بوئین زهرا واقع شده است که پس از برداشت محصول، از طریق شرکت بازرس و آزمایشگاه معتمد اداره کل استاندارد از محصول مزرعه نمونه‌برداری انجام شد و با توجه به اینکه محصول تولیدی از نظر باقیمانده سموم، نیترات و فلزات سنگین در حد استاندارهای تعیین شده بود، نسبت به صدور نشان حد مجاز آلاینده‌ها از سوی اداره کل استاندارد اقدام شد.

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: با هماهنگی انجام شده به منظور افزایش تولید محصول نخود سالم،  مقرر شد سطح زیرکشت این محصول در روستای هجیب در کشت پاییزه به ۶۰ هکتار افزایش یابد.

گفتنی است، درخواست نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی به‌طور داوطلبانه توسط تولیدکنندگان انجام می‌شود و پس از انجام آزمایشات مختلف روی محصول تقاضا شده، اگر میزان آلاینده‌های آن محصول در حد مجاز بوده و با استاندارهای ملی مطابقت داشته باشد، به آن محصول کشاورزی پروانه کاربرد و نشان حد مجاز آلاینده‌ها اعطا می شود. اعطای این نشان به محصولات کشاورزی در واقع به مصرف‌کننده در مورد کیفیت محصول اطمینان خاطر می‌دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید