Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان؛

اهمیت بیمه کشاورزی در جامعه ناشناخته مانده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان اظهار کرد: متاسفانه با وجود اهمیتی که بیمه دارد اما در جامعه ناشناخته مانده است،

اهمیت بیمه کشاورزی در جامعه ناشناخته مانده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمد فلاحیمدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان، صبح امروز در نخستین جلسه بیمه استان در سال‌جاری با موضوع تعیین خسارات مناطق همگن استان و عملکرد پرداخت غرامت توسط صندوق بیمه استان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: موضوع بیمه انگونه که بایدفرهنگ‌سازی نشده و عملکرد در این حوزه بیانگر این است که بیمه موضوعی غریب در جامعه ما است.

وی خاطرنشان کرد: امروز دیدگاه مردم به بیمه مانند بنگاه سوددهی است یعنی مبلغی می‌دهیم و باید دو برابر آن را بازپرداخت کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کردستان تصریح کرد: این موضوع تنها به موضوع بیمه محصولات کشاورزی باز نمی‌گردد و در سایر زیربخش‌های بیمه‌ای مانند خودرو، اصناف و سایر موارد هم صادق است.

فلاحی گفت: موضوع دیگر در حوزه بیمه این است که تا امروز دولت به واسطه درآمدهای نفتی و غیره از این بخش حمایت کرده و این کار میزان پرداختی بیمه‌شدگان را تا حدود زیادی کاهش داده است.

ایجاد صندوق بیمه حوادث طبیعی

وی افزود: صندوق بیمه حوادث طبیعی هم با مصوبه مجلس ایجاد شده که براساس آن از هر خانوار مبلغی را روی فیش‌های قبوض برق، آب و غیره می‌گیرند و از این به بعد خسارت‌های ناشی از سیل، زلزله و غیره از محل این صندوق به خسارت‌دیدگان پرداخت شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان اظهار کرد: متاسفانه با وجود اهمیتی که بیمه دارد اما در جامعه ناشناخته مانده است، امروز دیدگاه جامعه به بیمه به عنوان جایی است که از آنها پول می‌گیرد و این بزرگترین آسیب به این حوزه به عنوان یک ضرورت جدی است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان خاطرنشان کرد: سال گذشته در روستای مجید آباد 290 راس دام تلف شد که نتوانستیم هیچ کمکی به شخص خسارت دیده کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید