Iranian Agriculture News Agency

رخ افروز تاکید کرد:

قیمت تضمینی خرید گندم 7500 تومان اعلام شد/ افزایش 50 درصدی قیمت خرید تضمینی گندم

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: قیمت خرید تضمینی گندم برای سال آینده با 50 درصد افزایش 7 هزار 500 تومان تعیین شده است.

قیمت تضمینی خرید گندم 7500 تومان اعلام شد/ افزایش 50 درصدی قیمت خرید تضمینی گندم

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی رخ افروز با حضور در برنامه زنده تلویزیونی سحرلر – چای نبات شبکه سهند در ارتباط با خرید تضمینی محصولات کشاورزی به ویژه گندم گفت: در شهریور ماه در برخی مناطق استان آذربایجان شرقی کشت و در برخی مناطق برداشت گندم انجام می شود.

وی افزود: در این استان حدود 475 هزار هکتار به کشت گندم اختصاص دارد که به صورت آبی و دیم انجام می شود.

معاون بهبود تولیدات  گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان با ابراز امیدواری نسبت به آمادگی کشاورزان گفت: کشاورزان باید به توصیه کارشناسان مراکز جهادکشاورزی در استفاده از بذور اصلاح شده، کشت مکانیزه ، رعایت تناوب توجه کرده و با توجه به امکان تاخیر بارندگی ها در سالزراعی جدید طبق پیش بینی کارشناسان هواشناسی در مناطق مختلف باید در کشت پاییزه گندم دقت لازم را بعمل آورند و توصیه های کارشناسان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی را در موقع کشت مدنظر قرار  دهند.

وی  با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر کاهش بارندگی در فصل پاییز امسال و شرایط خشکسالی حاکم بر منطقه از همه کشاورزان خواست با انجام کشت به موقع محصولات و رعایت زمان کشت هر محصول و تغذیه اراضی کشاورزی برای دستیابی به افزایش کمی وکیفی تولیدات، نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

رخ افروز میزان تولید گندم در استان آذربایجان شرقی را  با توجه به تولیدات سال های قبل حدود 740 هزار تن پیش بینی کرد و افزود: مطابق پیش بینی انجام شده حدود 450 هزار تن خرید تضمینی گندم خواهیم داشت که متاسفانه در سالجاری به دلیل سرمازدگی و خشکسالی تاکنون 110 هزار تن خرید تضمینی گندم انجام گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قیمت خرید تضمینی گندم برای سال آینده را 7 هزار 500 تومان اعلام کرد و گفت: این قیمت در کمیسیونی که به ریاست وزیر محترم جهاد کشاورزی تشکیل یافته است، تعیین شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید