Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی اشنویه:

امسال بیش از ۱۶۰ هزار تن سیب از باغ‌های اشنویه برداشت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی اشنویه با اشاره به پیش‌بینی برداشت بیش‌ از ۱۶۰هزار تُن سیب درختی از باغ‌های این شهرستان گفت: تولید این محصول در سال زراعی جاری در مقایسه با پارسال حدود پنج تا 10 درصد کاهش دارد.

امسال بیش از ۱۶۰ هزار تن سیب از باغ‌های اشنویه برداشت می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، مراد رسول انصاری اظهار کرد: ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان به محصول سیب اختصاص یافته که حدود ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار بارده است.

وی با بیان اینکه اشنویه رتبه دوم در تولید محصول سیب را در آذربایجان غربی داراست، بیان کرد: ارقام غالب سیب در این شهرستان رد و گلدن دلیشیز را تشکیل می‌دهد.

مدیرجهادکشاورزی اشنویه افزود: در این شهرستان ۳۵ واحد سردخانه فعالیت می‌کند که ظرفیت اسمی آنها بیش از ۱۱۰ هزار تن است و ۱۴ سردخانه نیز در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تُن سیب در سردخانه‌های این شهرستان نگهداری می‌شود، گفت: سیب اشنویه از با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه دارای کیفیتی بی نظیر در طعم ، رنگ و ماندگاری و انبارداری بالایی بوده و توانایی تبدیل به برند ملی را دارد و باید در زمینه معرفی آن به بازارهای مختلف داخلی و خارجی اقدامات موثری صورت گیرد.

انصاری با بیان اینکه برداشت این محصول از اواخر شهریور آغاز می‌شود، افزود: برداشت سیب به مدت حدود ۲ ماه ادامه خواهد داشت و در این مدت روزانه به طور متوسط برای ۲۰۰ هزار نفر روز کارگر فرصت شغلی فراهم می‌شود.

شرایط ویژه آب و هوایی، اشنویه را به یکی از قطب‌های مهم باغداری آذربایجان‌غربی تبدیل کرده است به طوری که علاوه بر محصول با کیفیت سیب این شهرستان، محصول گیلاس آن نیز در داخل و خارج از کشور مشتریان فراوانی دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید