Iranian Agriculture News Agency

آبیاری نوین در سطح 12 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان خراسان جنوبی

رییس سازمان با بیان این که سیستم آبیاری نوین در سطح 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در حال اجرا است، گفت: از ابتدای امسال نیز هزار و 800 هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

آبیاری نوین در سطح 12 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی خاطر نشان کرد: در گذشته سالیانه در راستای نوسازی ماشین آلات کشاورزی 7 میلیارد تومان هزینه شده که این رقم در سال گذشته 56 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: در بحث گلخانه ها نیز 118 میلیارد تومان قرارداد برای فراهم کردن زیرساخت های مجتمع های گلخانه‌ای منعقد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهارداشت: خراسان جنوبی جزو استان‌هایی بوده که در چند مورد از جمله قیمت تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ و از این قبیل با همکاری و همت اصحاب رسانه و تعامل با دستگاه‌های کشوری و استانی چالش نداشتیم.

قوسی به افزایش 4 برابری اعتبارات قنوات استان در سال جاری اشاره و بیان کرد: امسال 84 میلیارد تومان به احیا و بازسازی قنوات استان اختصاص یافته که سال گذشته این رقم 20 میلیارد تومان بوده است.

وی عنوان کرد: طی سه سال گذشته 760 دستگاه تراکتور، 40 کمباین و دو هزار و 300 دستگاه ادوات کشاورزی خریداری و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به حوزه مکانیزاسیون اشاره کرد و گفت: نوسازی ماشین آلات و مکانیزاسیون بخش کشاورزی کمک زیادی به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و کاهش هزینه های تولید می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید