Iranian Agriculture News Agency

با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جهاد کشاورزی:

اجرای طرح انتقال آب به منطقه محروم خویه شهرستان کوهرنگ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در جریان بازدید ازطرح تامین آب روستای خویه کوهرنگ گفت: با همکاری سپاه پاسداران و قرارگاه پیشرفت و آبادانی روستاها نسبت به تکمیل این طرح اقدام خواهیم کرد.

اجرای طرح انتقال آب به منطقه محروم خویه شهرستان کوهرنگ

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،عطالله ابراهیمی گفت : اراضی روستای خویه مناسب کشت باغات هستند و با توجه به اینکه خیلی از این اراضی ملی هستند باید در کمیسیون رفع تداخلات اراضی مطرح بشوند و بعد از آزادسازی این اراضی این آمادگی وجود دارد که به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شوند.

وی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی روستای «خویه»، عنوان کرد: طرح انتقال آب که در گذشته اجرایی شده به دلیل عدم نگهداری دچار خسارت‌هایی شده است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح انتقال آب در مساحتی به طول بیش از ۹ کیلومتر اجرایی می‌شود، ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک این طرح احیا می‌شود.

ابراهیمی افزود: در این منطقه اختلاف زمین‌های کشاورزی با اراضی ملی وجود دارد که باید این مسئله بر اساس قانون حل شود.

وی به اجرای سیستم نوین آبیاری در این روستا اشاره کرد و گفت: این طرح با مشارکت مردم به‌منظور افزایش بهره‌وری آب و تولید محصولات باکیفیت کشاورزی اجرایی می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در روستای «خویه» درختان گردو با قدمت بالا وجود دارد، تصریح کرد: بخشی از این درختان نیاز به سرشاخه کاری دارد که این موضوع در دستور کار جهاد کشاورزی استان قرارگرفته است.

همچنین سردار اکبری فرمانده سپاه پاسداران حضرت قمر بنی هاشم(ع) استان  نیز از حضور دکتر ابراهیمی در این روستا تشکر کرد و با بیان این نکته که همه مسئولان جهت خدمت به مناطق محروم پای کار هستند اظهار امیدواری کرد که با همکاری دوجانبه قرارگاه پیشرفت و آبادانی روستاها و جهاد کشاورزی شاهد اجرای طرح تامین آب روستای خویه باشیم.

سردار اکبری همچنین از توافق فی مابین جهاد کشاورزی و سپاه پاسداران جهت آبرسانی به باغات در معرض خشکسالی در شهرستان کوهرنگ خبر داد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید