Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی:

بیش از ۸ هزار نفر از عشایر آذربایجان غربی واکسن کرونا دریافت کردند

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی گفت : تاکنون بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از عشایر آذربایجان غربی در مقابل ویروس منحوس کرونا واکسینه شده اند.

بیش از ۸ هزار نفر از عشایر آذربایجان غربی واکسن کرونا دریافت کردند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی ناجی مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی در حاشیه واکسیناسون عشایر در ییلاقات قطور خوی گفت : تاکنون در چارچوب اجرای طرح واکسیناسیون مقابله با کرونا براساس تفاهم نامه فی مابین سازمان امور عشایری کشور با وزارت بهداشت و درمان ، بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت عشایری استان در مناطق ییلاقی دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

ناجی با تقدیر از کادر درمان و حضورآنان در مناطق سخت گذر ییلاقی از رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مناطق عشایری استان خبر داد و افزود : خوشبختانه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی ، روند شیوع ویروس کرونا در مناطق ییلاقی استان کند و ابتلا به این بیماری در این مناطق خیلی کمتر گزارش شده است.

تلاش شبانه روزی عشایر آذربایجان غربی با وجود خشکسالی و شیوع کرونا در سنگر تولید

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی جمعیت عشایری استان را بیش از ۲۰ هزار و ۴۰۰خانوار اعلام و تصریح کرد : آذربایجان غربی با بیش از ۱۰۴ هزار نفر جمعیت بعد ازاستانهای خوزستان و فارس سومین استان عشایری کشور است

ناجی جمعیت دامی عشایر استان را بیش از 2 میلیون واحد دامی اعلام کرد و گفت : عشایر استان سالانه ۶۰ هزار تن شیر و محصولات لبنی تولید می کنند که از این نظر در کشور رتبه اول را دارند.

وی از تولید ۲۲ تا ۲۵ درصد پروتئین استان با تلاش عشایر خبر داد و افزود: عشایر استان سالانه بیش از ۱۵هزارتن گوشت قرمز، ۲۳۰ هزار تن سایر محصولات کشاورزی و ۲۰ هزار متر مربع انواع فرش ، گلیم و جاجیم و سایر صنایع دستباف را تولید و به بازار مصرف عرضه می کنند.

ناجی مهمترین مشکل عشایر استان را وقوع خشکسالی وتامین آب دانست و افزود: امسال برای تامین منابع آب و نیاز عشایر استان به آب ۳۱ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی اختصاص یافته است که هفته آینده موافقت نامه آن به امضا می رسد.

وی با بیان اینک عشایر آذربایجان غربی امسال با وجود خشکسالی و شیوع کرونا از تلاش در سنکر تولید از پای ننشته اند، گفت : علاوه براین اعتبارات بیش از ۷ میلیارد تومان نیز برای تکمیل زیر ساختهای مناطق عشایری استان امسال اختصاص یافته است.

بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از عرصه های طبیعی استان آذربایجان غربی در اختیار جمعیت عشایری است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید