Iranian Agriculture News Agency

معرفی۴ طرح کشاورزی برای صدور پروانه گردشگری کشاورزی به میراث فرهنگی

رییس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از معرفی۴ طرح زیر بخش کشاورزی جهت صدور پروانه گردشگری کشاورزی به سازمان میراث فرهنگی گردشگری صنایع دستی خبر داد.

معرفی۴ طرح کشاورزی برای صدور پروانه گردشگری کشاورزی به میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، سعید ابیت رییس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای تفاهم نامه مشترک وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص توسعه گردشگری کشاورزی، شورای راهبری مشترک با حضور مدیریت‌های بخش‌های تخصصی سازمان‌های مذکور در سطح استان برگزار و موافقت اولیه با چهار طرح متقاضی فعالیت در گردشگری کشاورزی در سطح استان صورت گرفت.

وی اظهار کرد: این طرح‌ها در بخش‌های باغبانی و امور دام فعال است که پس از تکمیل مدارک در سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به صدور مجوز برای آن‌ها اقدام خواهد شد.

ابیت در خصوص مزایای اجرای طرح گردشگری کشاورزی در سطح استان گفت: گردشگری کشاورزی موجب بهبود معیشت کشاورزان و توسعه پایدار روستایی، کاهش بیکاری و افزایش درآمد روستاییان می‌شود و فرصت مناسبی را برای گذران اوقات فراغت، خرید بی واسطه برای بازدید کنندگان ایجاد می‌کنند.

گفتنی است، گردشگری کشاورزی شاخه‌ای از گردشگری روستایی است که در آن کارآفرینان کشاورزی و اعضای خانوار آن‌ها، خدماتی را برای فراهم شدن امکان مشارکت عملی و اغنا نیازهای بازدیدکنندگان در محیط‌های کشاورزی ارائه می‌کنند و گردشگران در ازای برخورداری از خدمات مذکور هزینه‌ای را به کشاورز و خانوار وی می‌پردازند.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید