Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

قیمت خرید توافقی خرمای استعمران در استان خوزستان اعلام شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به توافق نخلداران و کارگاه های بسته بندی و صادرکننده خرما برای تعیین قیمت خرید توافقی خرما، قیمت هرکیلوگرم خرمای استعمران درجه یک مورد توافق طرفین را با احتساب تمامی هزینه های تبعی مبلغ ۹۲ هزار ریال اعلام کرد.

قیمت خرید توافقی خرمای استعمران در استان خوزستان اعلام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به برگزاری جلسات متعدد کارگروه تخصصی خرما با محوریت نمایندگان نخلداران و نمایندگان کارگاههای بسته بندی و صادر کننده، قیمت هرکیلوگرم خرمای استعمران درجه یک مورد توافق طرفین را با احتساب تمامی هزینه های تبعی ۹۲ هزار ریال عنوان کرد. 

وی افزود: همچنین قیمت خرید خرمای درجه ۲ با ۱۵ درصد کاهش، به ازای هر کیلوگرم ۷۸ هزار ۲۰۰ ریال تعیین گردید و قیمت خرید خرمای درجه ۳ نیز با توافق طرفین تعیین خواهد شد.

امیری زاده در ادامه تصریح کرد:  در صورت وجود مشتری با قیمت‌های بالاتر از قیمت توافقی، نخلداران می توانند نسبت به فروش محصول خود اقدام نمایند.

وی با بیان این مطلب که سطح زیر کشت نخیلات استان ۴۲ هزار و ۴۰۰ هکتار بوده که از سطح ۳۶ هزار ۷۰۰ هکتار نخیلات بارور استان، برآورد می شود ۲۳۵ هزار تن انواع خارک، رطب و خرما برداشت شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۴۰ هزارتن خارک و رطب از نخیلات استان برداشت و روانه بازار شده است و از دهه دوم شهریور ماه نیز برداشت خرمای استان آغاز می شود. 

امیری زاده گفت: پیش‌بینی می‌شود از کل خرمای تولیدی استان حدود ۱۴۶ هزار تن خرمای استعمران برداشت گردد که صادرات بالغ بر ۸۵ هزار تن به خارج از کشور و ۲۶ هزار تن فرآوری صنعتی داخل استان برای سال جاری پایه گذاری شده است.

امیری زاده با اعلام اینکه کارگاه های خصوصی بسته بندی و صادرکننده خرما آمادگی خرید خرمای تولیدی نخلداران را دارند، افزود: تمهیدات لازم برای خرید حمایتی خرمای استعمران مازاد بر نیاز بخش خصوصی نیز توسط شبکه تعاون روستایی در نظر گرفته شده، ۱۵ مرکز خرید تعاونی در شهرستان های خرماخیز تجهیز و آماده شده اند که انشاءالله بمحض ابلاغ دستورالعمل خرید حمایتی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و در صورت مراجعه نخلداران، نسبت به خرید محصول اقدام نمایند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید