Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت  امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی:

رفع تداخل بیش از ۶۳۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

سرپرست مدیریت  امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی از رفع تداخل بیش از ۶۳۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و ملی استان خبر داد.

رفع تداخل بیش از ۶۳۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، رضا احمد نژاد اظهارکرد: تاکنون از مجموع ۷۵۰ پلاک نقشه برداری شده به منظور رفع تداخلات ، تعداد ۴۶۲ پلاک در دست بررسی کمیسیون‌ استانی قرار گرفته و در این راستا ۵۹ هزار و ۳۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده و به عنوان اراضی اشخاص لحاظ شده است. 

احمد نژاد افزود: اجرای طرح رفع تداخل اقدامی برای کاهش نگرانی بهره برداران و به نفع اراضی ملی و کشاورزان است.

وی اضافه کرد: رفع تداخلات اراضی کشاورزی و ملی در اولویت کارهای اجرایی سازمان قرار دارد و در طی سال جاری تاکنون تعداد ۱۰۸ پلاک با مساحت کل ۱۳۸هزار هکتار بررسی شده که ده هزار هکتار به نفع کشاورزان رفع تداخل شده است .

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در راستای ساماندهی اراضی و پیگیری برای صدور اسناد مالکیت زمین های کشاورزان،  باید تداخل اراضی کشاورزی با اراضی منابع ملی مطابق قانون و آیین نامه، منحصرا از طریق کمیسیون رفع تداخلات حل و فصل شود.

احمد نژاد تاکید کرد: قانون در ماده ۵۴ رفع موانع تولید رقابت پذیر تاکید دارد که وزارت جهاد کشاورزی با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به رفع تداخل اجرای قوانین و مقررات موازی در  پلاک های اراضی در سطح کشور اقدام کند، که با اجرای این امر نسبت به تثبیت مالکیت دولت در عرصه‌های منابع ملی و دولتی و همچنین صدور اسناد کشاورزی برای کشاورزان و تولیدکنندگان اقدام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در طی سال گذشته این مدیریت به عنوان یکی از مدیریت های برتر در حوزه ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی در سطح کشور انتخاب شده  بود و در سال جاری نیز  با توجه به عملکرد مطلوب احصا شده تاکنون  اقدامات خوبی در این حوزه انجام گرفته است و ادامه دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید