Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت هفته دولت انجام شد؛

افتتاح یک طرح سامانه نوین آبیاری در شهرستان البرز

به مناسبت هفته دولت، با حضور استاندار قزوین یک طرح سامانه نوین آبیاری در سطح هشت هکتار باغ مدرن در روستای یالیان از توابع بخش مرکزی شهرستان البرز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

افتتاح  یک طرح سامانه نوین آبیاری در شهرستان البرز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، این مراسم صبح امروز چهارشنبه (۱۰ شهریور ۱۴۰۰) با حضور جمالی پور استاندار قزوین، خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، حجت الاسلام حاج آقای مهدوی امام جمعه شهرستان، نصیری فرماندار شهرستان، حجت الاسلام حاج آقای بهادری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی و سایر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

برای اجرای این سامانه آبیاری تحت فشار، بالغ بر ۳۴۰ میلیون تومان هزینه شده که از این مقدار، ۱۴۰ میلیون تومان اعتبارات دولتی (استانی) و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی بهره‌بردار بخش خصوصی پرداخت شده است.

افتتاح و بهره‌برداری از این طرح موجب تثبیت اشتغال چهار نفر که بصورت مستقیم در باغ شاغل‌اند و ۷۰ نفر که در مواقع برداشت محصول در این باغ مشغول به کار می‌شوند، شده است.

از مزایای شاخص اجرای این طرح می‌توان به افزایش بهره‌وری آب، کاهش تلفات انتقال آب، بهبود نظام توزیع آب در مزرعه و حفظ تولید و ثبات اشتغال اشاره کرد.

گفتنی است، این باغ مدرن ۸ هکتاری مجهز به سیستم گرمایش و همچنین مه پاش بارانی است که می‌تواند از سرمازدگی محصولات جلوگیری کند و در سال ۳۰۰ تن انواع میوه را به بازار مصرف عرضه می‌کند.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید