Iranian Agriculture News Agency

در آخرین روز از گرامیداشت هفته دولت ؛

دو طرح صنعتی و کشاورزی با سرمایه‌گذاری 21 میلیارد تومان در سقز افتتاح شد

فاز اول شرکت پیوند کارتن صفا دشت سقز و سیلوی ۱۵ هزار تُنی ذخیره غلات در صاحب در آخرین روز از گرامیداشت هفته دولت در شهرستان سقز افتتاح شد.

دو طرح صنعتی و کشاورزی با سرمایه‌گذاری 21 میلیارد تومان در سقز افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا در کردستان، فاز نخست شرکت پیوند کارتن صفا دشت سقز با سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۲۰ نفر در ناحیه صنعتی صاحب و سیلوی ۱۵ هزار تُنی ذخیره غلات با سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 4 نفر در صاحب به بهره‌برداری رسید.

رضا نقره‌ای سرمایه‌گذار شرکت پیوند کارتن صفا دشت سقز در مراسم بهره‌برداری از این طرح صنعتی اظهار کرد: مجموعه خط تولید انواع کارتن و ورق کارتن در فاز اول 20 نفر اشتغال زایی ایجاد کرده است که در فاز دوم هم 50 نفر دیگر اشتغال‌زایی ایجاد خواهد کرد.

فرماندار سقز هم در این مراسم، ریسک سرمایه‌گذار در حوزه تولید کارتن را ارزشمند برشمرد و از تلاش وی، بانک عامل و مجموعه دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل‌گری در آماده‌سازی این طرح تقدیر کرد.

کامیل کریمیان با بیان اینکه از 106 واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان سقز 97 واحد فعال است، عنوان کرد: بازگشت مجدد 9 واحد غیرفعال هم از دغدغه‌های اصلی دولت  است.

فرماندار ویژه سقز با بیان اینکه کمبود فضا در حوزه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و تولیدی از مشکلات شهرستان سقز است، اظهار کرد: احداث شهرک صنعتی شماره 2 در سقز در دست اجراست.

وی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان سقز را شامل بخش‌های کشاورزی، دامداری، معادن و مرز توصیف و اضافه کرد: در حوزه صنعت هم جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی شاهد روند به رو به رشد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان هم با تقدیر از سرمایه‌گذار این طرح صنعتی افزود: به دلیل شناخت نسبت به کار و داشتن سرمایه اولیه، سرمایه‌گذار اهلیت سرمایه‌گذاری را داشت و بی‌شک در این کار موفق خواهد شد.

محمد دره‌وزمی، اهلیت سرمایه‌گذار، همکاری سیستم بانکی و ادارات را سه محور ضروری برای راه‌اندازی طرح‌های صنعتی برشمرد.

وی یادآور شد: از شهریور سال گذشته تا به امروز، 17 طرح صنعتی تولیدی در شهرستان سقز با سرمایه‌گذراری 50 میلیارد تومان و اشتغال مستقیم 200 نفر به بهره‌برداری رسیده است.

معاون هماهنگی، امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان هم در آئین بهره‌برداری از سیلوی ۱۵ هزار تُنی ذخیره غلات، از شرکت تعاونی صاحب به دلیل سرمایه‌گذاری انجام شده و جلب اعتماد دستگاه‌های دولتی و شبکی بانکی تقدیر کرد.

خالد جعفری افزود: راه‌اندازی طرح‌های کشاورزی، به اقتصاد کشاورزی و چرخه تولید و راه‌اندازی کارخانه‌های فرآوری کمک می‌کند.

معاون هماهنگی، امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با بیان اینکه، اقدامات خوبی در حوزه توسعه اقتصادی در شهرستان سقز به انجام رسیده است گفت: در آینده عملیات اجرایی احداث کارخانه فرآوری طلا در سقز هم شروع می‌شود.

وی روند مناسب احداث کارخانه ذوب آهن صاحب را امیدبخش توصیف کرد و با بیان اینکه شهرستان سقز دارای زیرساخت‌های خوبی است، آینده اقتصادی آن بسیار روشن و نویدبخش برشمرد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه شهرستان سقز در حوزه کشاورزی در مسیر توسعه قرر دارد، خواستار راه‌اندازی طرح‌های فرآوری و صنایع تبدیلی شد.

بهزاد رحیمی حلقه گمشده کشاورزی را ترویج و آموزش برشمرد و خواستار تلاش بیشتر مجموعه بزرگ جهاد کشاورزی در این راستا شد.

وی عنوان کرد: تخصیص آب کشاورزی و تغییر الگوی کشاورزی در توسعه کشاورزی بسیار مهم است که این دو محور به جد پیگیری خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: به دلیل رفع مشکلات مخاطرات زیست محیطی معدن طلای قلقله عملیات اجرایی کارخانه استحصال طلا در شهرستان آغاز شود.

رحیمی، تعاون روستایی را تشکل مردمی و اقتصادی برشمرد و از آنان خواست تا در زمینه طرح های فرآوری و صنایع تبدیلی نیز تلاش کنند.

مدیرکل تعاون روستایی کردستان هم با بیان اینکه استان از قطب‌های تولیدگندم در کشور است راه‌اندازی سیلوهای غلات را بسیار ضروری برشمرد و افزود: تا پایان سال 1400 ظرفیت ذخیره‌سازی در حوزه تعاون روستایی را به 110 هزار تن افزایش خواهیم داد.

عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران هم در این مراسم از تلاش شرکت تعاونی صاحب برای راه اندازی بسترهای اقتصادی تقدیر کرد.

سید رحمت‌الله پریچهر با بیان اینکه، سالانه 120 میلیون تُن محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود، اضافه کرد: در دوران کرونا و تحریم‌ها بخش کشاورزی، تاب‌آوری بیشتری از سایر بخش‌ها داشته است.

وی عنوان کرد: شبکه بزرگ تعاون روستایی به دلیل مردمی بودن می‌تواند پایه اقتصاد کشور باشد و بر تقویت آن از سوی دستگاه‌های مختلف تاکید کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید