Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی بابل خبر داد

صدور نشان حد مجاز آلاینده‌ ها برای توت فرنگی بابل

مدیر جهاد کشاورزی بابل از صدور پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای تولید محصول توت فرنگی در این شهرستان خبر داد.

صدور نشان حد مجاز آلاینده‌ ها برای توت فرنگی بابل

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محسن علی گل زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل گفت: یک فقره پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی در زمینه کشت توت فرنگی به مساحت 5 هزار مترمربع در روستای کپورچال شهرستان بابل صادر شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل تصریح کرد: این طرح با هدف ترغیب و تشویق زنان روستایی به سمت تولید محصول سالم با برگزاری کارگاه آموزشی در قالب سایت محصول گواهی شده توت فرنگی با همکاری اداره استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان اجرا شد.

وی با بیان اینکه آزمون آب و خاک قبل از کشت محصول انجام می شود، ادامه داد: کنترل آفات و بیماری ها در این طرح با استفاده از سموم بیولوژیک بوده و از کود‌های آلی و سبز بجای کود شیمیایی استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل افزود: صدور نشان استاندارد، برای کاهش استفاده از سموم و آلاینده‌های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی است.

این مقام مسوول یادآور شد: محصولات گواهی شده و نمونه برداری شده براساس عدم استفاده و یا مصرف در حد مجاز نهاده های شیمیایی است و آنالیز و کنترل عدم وجود فلزات سنگین، نیترات، باقیمانده آفت کش ها و سایر موارد مطابق با استانداردها و آیین‌نامه‌های مربوطه صورت می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل در پایان اظهار امیدواری کرد بتوانیم با بکارگیری این استانداردها، ضمن افزایش کیفیت محصولات کشاورزی، در جهت ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی گام برداریم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید