Iranian Agriculture News Agency

تعاون روستایی ۵۰ درصد گندم کردستان را خریداری می کند

مدیر تعاونی روستایی کردستان گفت:هر ساله در فصل برداشت گندم قریب به ۵۰ درصد گندم تولید شده در استان توسط شبکه تعاون روستایی خریداری می‌شود.

تعاون روستایی ۵۰ درصد گندم کردستان را خریداری می کند

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، پبمان اسکندری مدیر تعاون روستایی استان کردستان ظهر امروز در مراسم افتتاح سیلوی ذخیره غلات شهرستان سقز ضمن تبریک هفته دولت گفت: استان کردستان یکی از استان‌های اصلی و قطب تولید گندم در کشور است.

اسکندری افزود: هر ساله در فصل برداشت گندم قریب به ۵۰ درصد گندم تولید شده در استان توسط شبکه تعاون روستایی خریداری می‌شود.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۱ انبار با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در استان کردستان فعالیت دارند، گفت: سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم در استان تولید می‌شود که به طور متوسط ۵۵۰ هزار تن آن خرید تضمینی می‌شود.

مدیر تعاونی روستایی کردستان افزود: با این اوصاف ۵ برابر میزان ظرفیت انبارها سالانه گندم از گندم‌کاران استانی خریداری شده است.

اسکندری با بیان اینکه سیلوی ۱۵ هزار تنی ذخیره غلات سومین سیلوی شرکت تعاونی در استان کردستان است، بیان کرد: چهارمین سیلوی استان نیز طی چند ماه اخیر نیز در شهرستان سقز به بهره‌برداری خواهد رسید.

او از سیستم مالی و بانکی و تیم اقتصاد استان برای اهدای اعتبارات لازم قدردانی کرد و افزود: شرکت تعاونی روستایی شهر صاحب یکی از موفق‌ترین تعاونی‌های سطح استان است.

مدیر تعاونی روستایی کردستان یادآور شد: شرکت تعاونی روستایی شهرستان صاحب دارای سایت فراوری بذر، فروشگاه زنجیره‌ای، فروشگاه سم و کود و ... است.

اسکندری بیان کرد: زنجیره گندم از تولید گرفته تا برداشت همگی زیر نظر شرکت تعاون روستایی قرار دارد.

او در ادامه به فعالیت‌های شرکت تعاون روستایی در زمینه کشت قراردادی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های جدید سازمان جهاد کشاورزی اهمیت ویژه‌ای به تشکل‌ها شده است.

مدیر تعاونی روستایی کردستان افزود: نتیجه این اعتمادها به تشکل‌ها موفقیت در الگوی کشت و بازاریابی محصولات است که اکنون شاهد آن در استان هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید