Iranian Agriculture News Agency

با حضور عضو هیات مدیره سازمان تعاون روستایی کشور؛

سیلوی ۱۵ هزار تنی در کردستان افتتاح شد

با حضور سیدرحمت‌الله پریچهر عضو هیات مدیره سازمان تعاون روستایی کشور سیلوی ۱۵ هزار تُنی ذخیره گندم شهر صاحب از توابع شهرستان سقز به بهره‌برداری رسید.

 سیلوی ۱۵ هزار تنی در کردستان افتتاح شد

 

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، پیمان اسکندری مدیر تعاون روستایی کردستان گفت: برای ساخت آن ۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که ۳۲ میلیارد ریال آن از منابع داخلی شرکت تعاونی صاحب، ۳۳ میلیارد ریال تسهیلات بانک کشاورزی و ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات فنی و اعتباری سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور است.

 اسکندری افزود: سیلوی ذخیره گندم صاحب دارای ۲ کندو، از نوع سازه بتنی بوده، کار احداث آن از اسفند ۱۳۹۹ شروع شده و برای هشت نفر اشتغال ایجاد کرده است.

اسکندری با اشاره به وجود ۹۱ انبار با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در استان، گفت: این استان یکی از استان‌های تولیدکننده اصلی گندم کشور است که تعاون روستایی در زمان برداشت محصول ۵۰ درصد تولید را خریداری می‌کند.

وی با بیان اینکه پنج برابر ظرفیت سیلو‌ها گندم از کشاورزان خریداری شده است، افزود: این سومین سیلویی است که در استان توسط شرکت تعاون روستایی احداث می‌شود و سیلوی چهارم تا ۲ ماه دیگر افتتاح خواهد شد و ظرفیت انبار‌ها در مجموع به ۱۱۰ هزار تن می‌رسد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید