Iranian Agriculture News Agency

برگزار شد؛

پنجمین جلسه کمیته فنی استانی کشت پاییزه در شهرستان تاکستان

پنجمین جلسه از سری جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی برای کشت‌های پاییزه در سطح استان قزوین، صبح امروز در شهرستان تاکستان برگزار شد.

 پنجمین جلسه کمیته فنی استانی کشت پاییزه در شهرستان تاکستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، این جلسه صبح امروز سه‌شنبه ۹ شهریور ماه، ۱۴۰۰، با حضور مدیر زراعت و کارشناسان زراعت ستاد سازمان، و مدیر، معاون فنی و اجرایی، رییس اداره زراعت، مکانیزاسیون، حفظ نباتات و مسولین مراکز جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سالن جلسات مدیریت این شهرستان برگزار شد.

در این نشست موضوع اهمیت کشت کلزا، انعقاد قرارداد و رعایت نکات فنی در موفقیت زراعت کلزا، توزیع به موقع بذر در بین کشاورزان، ، توزیع کود و آماده سازی ناوگان مکانیزاسیون و همچنین مباحث مربوط به کاشت گندم، افزایش ضریب نفوذ ارقام اصلاح شده، ضدعفونی بذور خود مصرفی، استفاده از بذر مال روی، موضوع کشاورزی حفاظتی و تشویق زارعین به پایداری تولید و حفظ منابع آب و خاک مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است، تاکنون جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی برای کشت‌های پاییزه سال جاری با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های آبیک، البرز، تاکستان، بویین زهرا و همچنین با صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان برگزار شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید