Iranian Agriculture News Agency

جذب 30 درصد از اعتبار مناطق کمتر توسعه‌یافته در خراسان جنوبی

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، گفت: سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان برای مناطق کمتر توسعه‌یافته ۹ استان کشور در نظر گرفته شد که خراسان جنوبی بیش از ۳۰ درصد اعتبار را جذب کرد.

جذب 30 درصد از  اعتبار مناطق کمتر توسعه‌یافته در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان اظهار کرد: در زمینه اعتبارات نهضت گلخانه‌ای در سال گذشته محدودیت تسهیلات در سراسر کشور را داشتیم که امسال نیز این محدودیت وجود دارد.

محمدحسین اکبری افزود: سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان برای مناطق کمتر توسعه‌یافته ۹ استان کشور در نظر گرفته شد که خراسان جنوبی بیش از ۳۰ درصد اعتبار را جذب کرد.

وی بیان کرد: سال گذشته در زمینه نهضت گلخانه‌ای برای ۱۸ هکتار تسهیلات پرداخت شد و در سال جاری ۳.۳ هکتار اجرا شده و آماده بهره‌برداری است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در زمینه تسهیلات با مشکل مواجه هستیم گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی بابت ۵۰ درصد اعتبار ملی صندوق‌های توسعه کشاورزی منعقد شد اما هنوز اعتبارات به استان‌ها ابلاغ نشده است.

وی گفت: از محل اعتبارات سال ۹۸- ۹۹ مبلغ ۱۵ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۹ در نظر گرفته شده است و متقاضیانی که در مجتمع‌های گلخانه‌ای واحدهای خود را به بهره‌برداری برسانند تا پنج درصد سود تسهیلات به آنها تخفیف داده خواهد شد.

اکبری اضافه کرد: به این معنا که تسهیلات با سود ۱۲.۵ درصدی که برای گلخانه‌ها پرداخت می‌شود را حداکثر تا پنج درصد تعیین کرده‌ایم.

وی افزود: برای شهرستان‌های نهبندان، زیرکوه و درمیان پنج درصد، گلخانه محمدیه خوسف و یک مجتمع گلخانه در قاین سه درصد و بقیه شهرستان‌ها تا چهار درصد سود در نظر گرفته شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تفاوت در نظر گرفته شده بین شهرستان‌ها برای ایجاد انگیزه به منظور سرمایه‌گذاری در بخش گلخانه‌ای است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید