Iranian Agriculture News Agency

درآمدزایی گیاهان داروئی بیش از دیگر محصولات کشاورزی است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی این شهرستان 400هزار مترمربع زیره سبز و گل گاوزبان است که میزان تولید این محصولات 150 کیلوگرم در هکتار می باشد.

درآمدزایی گیاهان داروئی بیش از دیگر محصولات کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، مهران مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار با بیان اینکه گیاهان دارویی زیره سبز و گل گاوزبان در این شهرستان کشت می شود، خاطرنشان کرد: آبیاری گیاهان دارویی به میزان کمتری نسبت به سایر گیاهان انجام می گیرد و درآمد سود خالص گیاهان دارویی با توجه به میزان کمتر آبیاری آن بیشتر از محصولات کشاورزی دیگر است.

مهران تصریح کرد: از جمله فعالیت های این مدیریت در ترویج کشت گیاهان دارویی؛ شناخت گیاهان دارویی بومی و معرفی به متقاضیان، معرفی جهت دریافت تسهیلات کم بهره می باشدو مهمترین دلیل عدم استقبال کشاورزان از کشت گیاهان دارویی،کاهش کمیت و کیفیت آب آبیاری است.

وی ابراز کرد: از جمله برنامه های این مدیریت برای رونق کشت گیاهان دارویی با توجه به کمیت و کیفیت پایین آب آبیاری، شناخت مناطق مستعد کشت گیاهان دارویی و موتور پمپ های آب آبیاری دارای کیفیت خوب و شناسایی متقاضیان کشت گیاهان دارویی همچنین همکاری با اداره منابع طبیعی جهت اجرای برنامه های توسعه و کشت گیاهان دارویی در مناطق خودرو و پیگیری و تشویق متقاضیان جهت اعطای تسهیلات کم بهره  است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید