Iranian Agriculture News Agency

با حضور استاندار فارس؛

افتتاح طرح پرورش ماهی قزل آلای رنگین کمان در سپیدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: طرح پرورش ماهی قزل آلای رنگین کمان در سطح پنج هزار متر مربع و با سرمایه گذاری 37 میلیارد ریالی در این شهرستان گشایش یافت.

افتتاح طرح پرورش ماهی قزل آلای رنگین کمان در سپیدان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی نصیری با اشاره به اینکه طرح مذکور همزمان با هفته دولت و با حضور محسن علیزاده نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی، عنایت اله رحیمی استاندار و احمد طمراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افتتاح شد، افزود: این طرح از تسهیلات 17 میلیارد ریالی دولتی بهرهمند شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: پیش بینی می شود این مزرعه با ظرفیت 100 تن ماهی قزل آلا تا پایان سال به تولید برسد؛ استفاده از استخر پرتابل، در مزارع پرورش ماهی انفرادی، برای اولین بار در استان فارس در این مزرعه انجام شده که از ویژگی های بارز آن به شمار می آید.

وی اظهار کرد: شهرستان سپیدان با تولید 3500 تن ماهی قزل آلا در سال،  دارای رتبه نخست تولید و قطب شیلات در استان فارس است.

به گفته او؛ وجود شرایط مستعد اقلیمی، استقبال بهره برداران از فعالیت های شیلاتی و اقدامات ترویجی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان از دلایل موفیقت این شهرستان در زیر بخش شیلات و آبزیان هست.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید