Iranian Agriculture News Agency

صیادی در گفتگو با ایانا خبر داد:

پیش بینی تولید 214 تن محصول پسته خشک در شهرستان مرند

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: برداشت پسته در شهرستان مرند امسال با توجه به شرایط اقلیمی از اواخر مرداد ماه آغاز گردیده و تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت .

پیش بینی تولید 214 تن محصول پسته خشک در شهرستان مرند

علی صیادی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: سطح زیر کشت باغات پسته منطقه نسبت به سال گذشته 47هکتار و 14 درصد افزایش داشته و به 405 هکتار رسیده است که از این مقدار باغ 214 هکتار باغات بارور می باشند و پیش بینی می شود امسال 214 تن محصول پسته خشک تولید شود.

وی ارقام غالب پسته در شهرستان مرند را اکبری، احمدآقایی،کرامتی، کله¬قوچی ،اوحدی و...که از مرغوبیت و بازار پسندی خوبی برخوردارند، اعلام کرد و افزود: برداشت پسته در شهرستان مرند از اواسط شهریور ماه آغاز می شد که امسال با توجه به شرایط اقلیمی وعدم بارش وگرمای زیاد از اواخر مرداد ماه آغاز  و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: توسعه سطح زیرکشت پسته در شهرستان مرند از اولویت ‌های کاری این مدیریت بوده و پیش‌بینی می‌شود اراضی زیر کشت پسته در سال 1400-1401حدود 20 هکتار افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند با اشاره به محدودیت‌ های آبی منطقه و شوری خاک که امکان توسعه محصولات دیگر کشاورزی وجود ندارد یادآور شد: کشاورزان باید محدودیت ‌های کشت محصولات آب بر را به خوبی درک و روش‌های نوین کشاورزی را جایگزین روش‌های سنتی خود نمایند و اقدام به تغییر الگوی کشت کنند.

 صیادی ادامه داد: در صورت تامین آب مورد نیاز کشاورزی از حوضه دیگر و آب رودخانه ارس به حوضه این شهرستان میزان سطح زیرکشت این محصول افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کشت پسته به صورت ویژه در شهرستان  شروع شده و طی 10 سال گذشته این امر بیش از پیش به صورت جدی رو به گسترش می‌باشد، گفت: یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های جهاد کشاورزی تغییر الگوی کشت در راستای استفاده بهینه از منابع آبی و استفاده از گونه‌های گیاهی مقاومتر به شرایط کم آبی منطقه است که بر همین اساس توسعه کشت محصول پسته در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید