Iranian Agriculture News Agency

انصاری خبر داد:

برداشت گیاه دارویی مرزنجوش در فسا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا از برداشت گیاه دارویی مرزنجوش برای نخستین بار از سطح یک مزرعه یک هکتاری در روستای خیرآباد این شهرستان خبر داد.

برداشت گیاه دارویی مرزنجوش در فسا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ناصر انصاری با اشاره به اینکه مرزنجوش گیاهی چند ساله است که دو تا سه بار در طول سال می توان از آن برداشت کرد، گفت: در سال اول کشت مرزنجوش تنها یک بار می توان از آن برداشت کرد؛ پیش بینی می شود بیش از 300 کیلوگرم محصول پس از خشکاندن از این مزرعه به دست آید.

 این مقام مسئول با بیان اینکه مزرعه مذکور به صورت نشایی و به تعداد 65 هزار بوته در هکتار، فروردین ماه سال جاری کشت شده است، تصریح کرد: کشت نشایی و اجرای آبیاری نواری در این مزرعه بر بهره وری بیشتر از منابع آب و دیگر نهاده ها موثر بوده است.

انصاری ابراز کرد: کار برداشت گیاه دارویی مرزنجوش به صورت یدی انجام می گیرد از این رو تا کنون بیش از 30 نفر روز در کار برداشت محصول اشتغال داشته اند.

 او با اذعان به اینکه کاشت گیاهان دارویی از سود دهی خوبی برخوردار است، تصریح کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم مرزنجوش خشک به قیمت 80 تا ۱۰۰ هزار تومان از کشاورز خریداری می شود که می تواند منافع کشاورز را تامین کند.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا اظهار کرد: تا کنون بالغ بر صد هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت انواع گیاهان دارویی مانند آویشن باغی، آویشن شیرازی و نعناع فلفی اختصاص یافته است.

به گفته وی؛ توسعه کشت گیاهان دارویی از جمله اولویت های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا است زیرا علاوه بر درآمد زایی برای ذی نفعان، با توجه به اقلیم این شهرستان و خشکسالی های اخیر در کاهش مصرف منابع آبی و انطباق با شرایط خشکسالی موثر هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید