Iranian Agriculture News Agency

خرید بیش از 34هزارتن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت:در سال جاری تاکنون ۳۴ هزار و ۸۹۳ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است

خرید بیش از 34هزارتن  گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،کیقباد قنبری در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از ابتدای تیرماه سال‌جاری تاکنون ۱۶ هزار و ۹۰۰ تن گندم تضمینی، یک‌هزار و ۱۹۳ تن توافقی، چهار هزار تن به‌صورت مستقیم از سوی سیلوی شهید استکی و ۱۱ هزار و ۲۰۰ تن از طریق کارخانه‌های آرد استان خریداری شده است.

وی موجودی گندم شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری را ۲۶ هزار و ۵۱۰ تن دانست و افزود:مجوز هشت هزار تن گندم وارداتی برای استان صادر شد که برای حمل آن به استان مشکلی وجود ندارد.

قنبری تصریح کرد: گندم موجود در شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری نیاز این استان را تا پایان آبان‌ماه تامین می‌کند و با ورود گندم‌های وارداتی این نیاز تا آذرماه سال‌جاری تامین می‌شود.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ۲ هزار و ۷۰۰ تن برنج، سه هزار و ۵۵۰ تن شکر سفید و ۹ هزار تن شکر خام در انبارهای شرکت غله و خدمات بازرگانی استان موجود است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: کارخانه قند استان روند تبدیل ۹ هزار تن شکر خام به سفید را از روز گذشته آغاز کرده است.

قنبری با اشاره به احتمال بارش‌های پاییزه و بسته شدن جاده روستاهای سخت‌گذر مانند روستاهای واقع در دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ گفت: آرد مورد نیاز اهالی این مناطق باید از محل صرفه‌جویی‌های ماه‌های قبل تامین و منتقل شود تا در زمان بارندگی مشکلی در تامین آرد ساکنان این روستاها ایجاد نشود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید