Iranian Agriculture News Agency

بزرگترین گلخانه بنفشه آفریقایی در آمل افتتاح شد

مدیر جهاد کشاورزی آمل از افتتاح بزرگترین گلخانه پرورش گل بنفشه آفریقایی در هفته دولت در شهرستان آمل با حضور فرماندار و مدیران سازمان جهاد کشاورزی خبر داد.

بزرگترین گلخانه بنفشه آفریقایی در آمل افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، یک واحد پرورش گل بنفشه آفریقایی در رنگ ها و گونه های متونع با تولید 30 هزار گلدان در هر دوره پرورش و تولید سالانه 135 هزار گلدان باحضور معاون بهبود تولیدات گیاهی، فرماندار آمل و مدیران روابط عمومی و باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل افزود: تعداد بهره برداران گل و گیاه شهرستان آمل 573 نفر است که 436 نفر در فضای بسته و 137 نفر در فضای باز مشغول فعالیت در این بخش هستند.

وی اظهار کرد: گل های آپارتمانی با سطح زیر کشت 315 هزار مترمربع و تولید 5 میلیون گلدان، 37 درصد تولید و رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.

اسلامی با بیان اینکه گل های شاخه بریده با سطح زیرکشت یک میلیون و 91 هزار و 354 مترمربع و تولید 99 میلیون و 700هزار شاخه، 39 درصد تولید و رتبه اول استان را داراست، ادامه داد: درخت و درختچه با سطح زیر کشت 434 هزار مترمربع و تولید 6 میلیون و 500 هزار واحد، 18 درصد تولید و رتبه دوم استان را در اختیار خود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل تصریح کرد: گل های فصلی و نشایی با سطح زیرکشت 20 هزار مترمربع و تولید 3 میلیون و 930 هزار بوته، 13 درصد تولید و رتبه چهارم مازندران را داراست.

وی در پایان تصریح کرد: 33 هزار مترمربع گلخانه هیدرو پونیک در شهرستان آمل مشغول فعالیت است.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید