Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

بیش از 84 هزار تن جو از مزارع آذربایجان غربی برداشت شد

مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال 84 هزار و 100 تن محصول جو از سطح 54 هزار هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در استان برداشت شد.

بیش از 84 هزار تن جو از مزارع آذربایجان غربی برداشت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی عیدی افزود: پیش بینی تولید محصول جو در استان برای امسال 109هزارو 400 تن بود که به علت خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه و کمبود بارندگی ها در برخی مناطق استان، میزان برداشت  در اراضی دیم که 38 هزار هکتار بود به سطح 31 هزارهکتار کاهش یافت و به تعلیف دام رسید. 

وی اظهار کرد: از اراضی زیر کشت امسال آذربایجان غربی، 38 هزار هکتار زیر کشت جو دیم و 16 هزار هکتار زیر کشت جو آبی بود.

عیدی با اشاره به قیمت 5 تا 6 هزار تومانی جو ، اضافه کرد: به دلیل بالا بودن قیمت بازار آزاد در مقایسه با نرخ خرید تضمینی ، کشاورزان تمایلی برای فروش محصول خود به مراکز خرید دولتی را ندارند.

وی گفت: شهرستان های شاهین دژ، میاندوآب و بوکان داری بیشترین سطح زیر کشت جو در استان هستند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه برداشت گندم و جو در استان به صورت مکانیزه انجام می گیرد، ادامه داد: برای این منظوریکهزار و 126دستگاه کمباین بومی و174 دستگاه کمباین مهاجر و حدود دو هزار و 500 دستگاه دروگر برای برداشت غلات در استان به کار گرفته شده است.

وی ادامه داد: این محصول محصولی کم توقع نسبت به منابع آب و خاک بوده و دارای مقاومت بالایی در برابر آفت هاست.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 90 درصد جو تولیدی در استان به مصرف دام رسیده و بقیه برای مصارف دیگر اعم از تولید نان جو استفاده می‌شود.

وی افزود: ارقامی چون سهند، آبیدر، بهمن و جلگه از ارقامی هستند که در مزارع جو آذربایجان غربی کشت می‌شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید