Iranian Agriculture News Agency

همزمان با ششمین روز از هفته دولت

۲ پروژه عمرانی و کشاورزی در بانه به بهره برداری رسید

همزمان با ششمین روز از هفته دولت پروژه سرشاخه کاری باغات گردو روستای بیاندره و سنگ فرش معابر روستای سرداب بانه بهره برداری رسید.

۲ پروژه عمرانی و کشاورزی در بانه به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، مدیر جهاد کشاورزی بانه، در مراسم بهره برداری از پروژه سرشاخه کاری درختان گردوی روستای بیاندره گفت: ۲ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات حوزه دریاچه ارومیه برای پروژه اصلاح باغات قدیمی و سرشاخه کاری درختان گردو به صورت اوراق خزانه تامین شد.

کریم شریفی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح کلاس های آموزشی برای باغداران برگزار شد، افزود: این پروژه با ۱۱ بهره بردار در ۱۵ هکتار از باغات شهرستان بانه اجرا شده و تاکنون یک هزار و ۵۳۰ درخت گردو با ارقام ژنتیک های برتر و ارقام چندلر مقاوم به سرما سرشاخه کاری شد.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو برداشت محصول در هر هکتار به هفت تن می رسد و مقاومت درخت در برابر سرمای دیررس بهاری بیشتر می شود.

بخشدار ننور بانه در مراسم بهره برداری از سنگ فرش معابر روستای سرداب گفت: سنگ فرش معابر و دیوار چینی در روستای سرداب در ۲ مرحله اجرا شده که یک هزار و ۶۰ متر مربع سنگ فرش و ۱۰۰ متر مربع دیوار چینی با اعتبار یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دهیاری اجرای شد.

سید عارف رحمانی با اشاره به مشارکت قابل تقدیر روستای سرداب در اجرای این پروژه افزود:۳۰۰ میلیون ریال از اعتبارات این طرح با مشارکت مردم روستای سرداب تامین شده و بخش زیادی از کار نیز توسط اهالی روستا انجام شده است.

امسال به مناسبت هفته دولت ۷۱ پروژه خدماتی، تولیدی و عمرانی با اعتبار ۵۱۵ میلیارد ریال در شهرستان بانه به بهره برداری می رسد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید