Iranian Agriculture News Agency

مدیر تعاون روستایی کردستان:

تعاون روستایی کردستان هشت هزار تن کلزا و گلرنگ از کشاورزان خریداری کرد

مدیر تعاون روستایی کردستان گفت: هشت هزار تن دانه‌های روغنی شامل کلزا و گلرنگ تاکنون به صورت تضمینی توسط شبکه تعاونی‌های روستایی و تولید این استان خریداری شده است.

تعاون روستایی کردستان هشت هزار تن کلزا و گلرنگ از کشاورزان خریداری کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان استان کردستان، پیمان اسکندری، اظهار داشت: از ابتدای آغاز فصل برداشت محصولات زراعی تاکنون ۱۳۱ هزار تن گندم و دانه‌های روغنی به صورت تضمینی توسط شبکه تعاونی‌های روستایی به صورت تضمینی خریداری شده است.

وی اضافه کرد: ۶۸ مرکز خرید گندم تضمینی مربوط به شبکه تعاون روستایی شامل ۲ سیلوی مکانیزه و ۶۶ انبار چند منظوره برای خرید گندم در استان فعال است.

مدیر تعاون روستایی کردستان میزان خرید دانه‌های روغنی شامل کلزا و گلرنگ را هشت هزار تن اعلام کرد و افزود: ۶ مرکز هم برای خرید دانه‌های روغنی در استان  در خدمت تولید کنندگان و کلزاکاران است.

اسکندری با اشاره به اینکه بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در استان مربوط به شهرستان‌ قروه با ۳۰هزار و ۱۶۲ تن است، اظهار داشت: حدود ۵۰ درصد گندم خریداری شده در استان توسط مراکز خرید شبکه تعاون روستایی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه تا به امروز صددرصد محموله‌های گندم خریداری شده ثبت سامانه شده و به بانک عامل نیز ارسال شده است،گفت: ۱۰۴ هزار و ۵۷۴ تن  از گندم خریداری شده توسط شبکه تعاون روستایی به مقاصد تعیین شده توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی حمل و باقی مانده آن در مراکز و سیلو های شبکه نگهداری می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید