Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

خرید تضمینی 277 هزار تن گندم در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۲۷۷ هزار و ۹۸۲ تن گندم تا پنجم شهریور امسال در استان خریداری شده است.

خرید تضمینی 277 هزار تن گندم در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، فرید سپری، اظهار کرد: ۲۷۷ هزار و ۹۸۲ تن گندم تا پنجم شهریور امسال در استان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه ۲۷۷ هزار و ۵۹۹ تن گندم خریداری شده استان در سامانه سیفا ثبت شده است، اضافه کرد: آهنگ خرید روزانه گندم در استان به ۱۲۸ تن رسیده است.

خرید 14 هزار میلیارد گندم در کردستان

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، ارزش ریالی میزان گندم خریداری شده در استان بیش از ۱۴ هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال است.

سپری با تاکید براینکه ۱۴ هزار و ۲۴ میلیارد ریال از وجه گندم خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شده است، افزود: قروه ۷۳ هزار و ۴۰۴ تن بیشترین میزان خرید گندم را در استان به خود اختصاص داده است.

وی اذعان کرد: ۵۴ هزار و ۲۵۱ تن گندم در سقز، ۵۰ هزار و ۱۹۸ تن گندم در بیجار،  ۴۸ هزار و ۴۲۶ تن گندم در دهگلان و ۳۲هزار و ۶۷۰ تن گندم کامیاران خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های دیواندره ۱۴ هزار و ۶۵۵ تن، سنندج یک هزار و ۴۲۵ تن، سروآباد یک هزار و ۱۱۶ تن، بانه ۸۳۵ تن و مریوان هم ۷۰۲ تن بوده است.

به گفته سپری، خرید تضمینی گندم از ۲۷ خردادماه امسال در استان شروع شده که تا پنج شهریور سال جاری نسبت به مدت مشابه آن که ۷۲۹ هزار و ۴۷۲ تن بوده است ۶۲ درصد کاهش داشته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید