Iranian Agriculture News Agency

فتحی خبر داد:

احداث بزرگترین زنجیره تولید گوشت مرغ کشور در استان آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از احداث بزرگترین زنجیره تولید گوشت مرغ کشور در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

احداث بزرگترین زنجیره تولید گوشت مرغ کشور در استان آذربایجان شرقی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  اکبر فتحی در آیین افتتاح تعداد ۱۴۶ پروژه بخش کشاورزی آذربایجان شرقی که در محل سازمان جهادکشاورزی استان با حضور محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی صورت پذیرفت گفت: در تاریخ هر ملت، فراز و نشیب‌های تلخ و شیرینی وجود دارد که تعیین‌کننده سرنوشت و سازنده فرهنگ آن ملت است. نظام جمهوری اسلامی در ایران به رهبری بزرگ مردی که جهان مانند او را کمتر به خود دیده و هم‌چنین جان‌فشانی فرزندان فداکار این مرز و بوم، حرکت خود را آغاز کرد.

وی افزود: شهادت دو شخصیت فداکار اسلام، رجایی و باهنر که به آتش کین منافقان سوختند، فصلی از شهادت را به نام «هفته دولت» در تاریخ انقلاب گشوده است. علت نام‌گذاری چنین هفته‌ای این است که دولت شهید رجایی، نخستین دولت و مکتبی بود که عهده‌دار امور شد.

وی ادامه داد: این دولت در آن دوره بحرانی، بیش‌ترین حد تلاش و کوشش را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب از خود نشان داد، تا آنجا که این دو بزرگوار جان خود را بر سر آرمان‌های مقدس آن فدا کردند.

 فتحی با اشاره به افتتاح ۱۴۶ پروژه مهم کوچک و بزرگ عمرانی، تولیدی و خدماتی و یک مجموعه عظیم زنجیره تولید گوشت مرغ در بخش کشاورزی استان، گفت: این پروژه‌ها در زیر بخش‌های آب و خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی و گلخانه‌ای، دام، طیور و شیلات و آبزیان با اعتبارات هزینه شده کل معادل ۱۵۷۸ میلیارد و ۸۹۹ میلیون ریال از محل منابع عمومی و تسهیلات بانکی و ۱۷ هزار و ۲۱۳ میلیارد ریال اعتبار سرمایه گذاری بخش خصوصی و پیش بینی سرمایه گذاری برای مجموعه زنجیره تولید گوشت مرغ با اشتغال زایی دائم و موقت ۱۴۱۲ نفر در سال و پیش بینی ایجاد اشتغال جدید ۲۰۰۰ نفر در سطح استان به طور همزمان برای شروع عملیات اجرایی کلنگ زنی و به بهره برداری می‌رسد.

وی در تشریح پروژه‌های مهم و موثر در توسعه اقتصادی بخش کشاورزی استان که امروز افتتاح شد، گفت: ۱۰۰ پروژه زیر بنایی آب و خاک شامل احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی و سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار با سرمایه گذاری کلی برابر ۳۸۸ هزار و ۶۶۴ میلیون ریال (اجرای۱۵.۷۲ کیلومتر کانال‌های بتنی و کانال‌های مدرن و اجرای شبکه‌های فرعی سه و چهار  پایاب سدها و ایستگاه‌های پمپاژ در سطح ۱۳۵۲ هکتار و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار در سطح  ۶۹۹ هکتار) می‌شود.

وی با اشاره به بهره برداری از ۱۴ طرح صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی:گ استان، اظهار کرد: با سرمایه گذاری کل معادل ۶۴۰ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و آورده شخصی در این بخش، اشتغال زایی دائم و موقت برای ۳۴۵ نفر در سال ایجاد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به بهره برداری از ۱۳ واحد تولیدی دام، طیور و شیلات و آبزیان و کلنگ زنی مجموعه زنجیره تولید گوشت مرغ آذربایجان خاوری، گفت: این پروژه با سرمایه گذاری معادل ۲۷۴ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال و پیش بینی سرمایه گذاری اعتبار ۱۷ هزار و ۲۱۳ میلیارد ریال با اشتغالزایی تامین شده ۱۱۳ نفر و پیش بینی ۲۰۰۰  اشتغال جدید در سال در زمینه‌های تولید گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر، تخم مرغ و آبزیان در سطح استان افتتاح شده است.

 وی ادامه داد: عملیات اجرایی کلنگ زنی و تکمیل و بهره برداری از تعداد ۱۶ طرح تولیدی در بخش باغبانی و گلخانه‌ای نیز در شهرستان‌های هریس، سراب و کلیبر با مساحت ۴.۸۶۹ هکتار با اعتبار کل ۲۶۹ هزار و ۹۴۰ میلیون ریال با اشتغال زایی ۱۵۸ نفر در سال انجام گرفنه است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: دو طرح از پروژه‌های اجرا شده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز با عنوان عملیات حفاظت خاک و کنترل رسوب در شهرستان‌های بستان آباد و اهر  با اعتباری بالغ بر ۵۹۹۵ میلیون ریال افتتاح شده است.

وی از آغاز عملیات اجرایی زنجیره تولید گوشت مرغ در شهرستان شبستر با ظرفیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار قعطه در هر دوره با سرمایه ثابت ۱۴ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲ هزار نفر خبر داد و گفت: با بهره برداری از این طرح در آذربایجان شرقی که بزرگترین زنجیره تولید گوشت مرغ کشور را شامل خواهد شد 44600 تن گوشت استحصالی به تولید سالیانه استان افزوده خواهد شد و شاهد افزایش 61 درصدی تولید گوشت مرغ در آذربایجان شرقی خواهیم بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افتتاح شبکه های فرعی سه و چهار آبیاری و زهکشی پایاب سد علویان مراغه با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۰۰ نفر، افتتاح مرغداری گوشتی در شهرستان سراب با اعتبار ۵۲ میلیارد ریال و اشتالزایی ۲۰ نفر، احداث و بهسازی کانال آبیاری عمومی شهرستان سراب با اعتبار ۵.۷ میلیارد ریال از دیگر طرح های افتتاحی هفته دولت در آذربایجان شرقی  اعلام نمود و افزود: همچنین کارخانه تولید خوراک آبزیان در شهرستان جلفا با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۶ نفر و نیز سامانه دستگاه ضد تگرگ شهرستان هادیشهر با اعتبار ۱۳.۶ میلیارد ریال از دیگر طرح های افتتاح شده در آذربایجان شرقی است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید