Iranian Agriculture News Agency

گردش مالی 80 هزار میلیارد ریالی در حوزه کشاورزی چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در آیین بهره برداری از طرح های بخش کشاورزی شهرستان اردل گفت: گردش مالی تولیدات کشاورزی در استان بیش از هشتاد هزار میلیارد ریال است.

 گردش مالی 80 هزار میلیارد ریالی در حوزه کشاورزی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطاءالله ابراهیمی در آیین افتتاح طرح تامین و انتقال آب دشت اردل اظهار داشت : بخش کشاورزی به عنوان یک بخش مهم و تاثیرگذار در تامین غذای مردم است و امروزه اقتدار غذایی یکی از مولفه‌های هر حکومت است که با توسعه بخش کشاورزی می‌توان گام موثری در تامین غذای مردم داشت.

ابراهیمی افزود: ایران در یک اقلیم خشک قرار گرفته است و استفاده از منابع آبی و بهره‌وری منابع آبی نقش مهم درزندگی مردم دارد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری یک استان کوچک از نظر وسعت و مساحت است، گفت: این استان در بخش تولیدات کشاورزی از جمله آبزیان، بادام، تولید قارچ و مولفه‌های کشاورزی جایگاه خاص در کشور دارد.

وی به جایگاه شهرستان اردل در تولیدات ماهیان سردآبی اشاره کرد و گفت: توسعه باغات هسته‌دار و کشت‌های متراکم در این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح تامین و انتقال آب به دشت اردل گفت: برای اجرای این طرح ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است و بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را زیرپوشش قرار خواهد داد.

ابراهیمی اظهار داشت: با افتتاح این طرح، اجرای طرح توسعه باغات در این دشت در دستور کار قرار گرفته است که زمینه اشتغال ۴۰۰ تا۵۰۰ از مردم شهرستان را فراهم خواهد کرد و اجرای طرح انتقال آب دشت اردل در  بخش حفاظت خاک نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به اینکه ایران در کمر بند خشک جهانی قرار دارد، افزود: میزان بارش ۲۵۰ میلیمتر است و باید در بحث بهره‌وری آب برنامه‌ریزی درستی انجام شود.

به گفته وی، به ازای یک مترمکعب آب در استان ۱.۳کیلوگرم تولید محصول کشاورزی است که افزایش این میزان تا ۲کیلوگرم در برنامه است و توسعه کشت متراکم و توسعه گلخانه در این شهرستان در اولویت قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید