Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان خبر داد:

افتتاح نمایندگی تراکتورسازی ایران در شهرستان دورود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان از افتتاح نمایندگی تراکتورسازی ایران در شهرستان دورود، خبر داد.

 افتتاح نمایندگی تراکتورسازی ایران در شهرستان دورود

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛در پنجمین روز از هفته دولت نمایندگی تراکتور سازی ایران در شهرستان دورود در زمینی به مساحت ۸ هزار متر مربع و با مبلغ ۶.۵ میلیارد تومان افتتاح و  مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در مراسم افتتاح نمایندگی تراکتور سازی ایران در شهرستان دورود گفت: تا قبل از راه اندازی این نمایندگی کشاورزان برای انجام امورات خود به شهرستان‌های اطراف مراجعه می‌کردند و به همین خاطر جذب سهمیه تراکتور نیز کم بود اما اکنون این مشکل حل شده و از آن مهمتر اینکه کشاورزان به راحتی به خدمات پس از فروش دسترسی پیدا می کنند.

 اسفندیار حسنی مقدم به ضریب مکانیزاسیون استان اشاره کرد و گفت ضریب مکانیزاسیون استان ۱.۷ اسب بخار در هکتار و ضریب مکانیزاسیون کشور ۱.۸ اسب بخار  در هکتار می باشد، استان لرستان نزدیک به میانگین کشوری است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ادامه داد: بر اساس برنامه پیشنهادی آقای ساداتی نژاد وزیر محترم جهاد کشاورزی طی ۴ سال آینده ضریب مکانیزاسیون در کشور به ۲.۲ اسب بخار در هکتار خواهد رسید.

 دکتر اسفندیار حسنی مقدم  تصریح کرد رسیدن به میانگین ضریب مکانیزاسیون ۲.۲ اسب بخار در هکتار در استان لرستان طی ۴ سال آینده مستلزم این است که سالانه حدود ۶۰۰ دستگاه تراکتور در استان توزیع شود و این مهم با شتاب بیشتری نسبت به گذشته در استان  در حال انجام است و برنامه این است که طی ۴ سال آینده به ضریب مکانیزاسیون  ۲.۲ اسب بخار در هکتار برسیم.

در مراسم افتتاح این شرکت که بمناسبت پنجمین روز از هفته دولت  انجام شد دکتر عبداللهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان،دکتر اسفندیار حسنی‌مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، مهندس دریکوند، فرماندار شهرستان دورود وجمعی از مسئولین استان و شهرستان حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید