Iranian Agriculture News Agency

قابلیت شهرستان دورود برای تبدیل شدن به قطب دامپروری کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به ظرفیت و پروژه ‌های متعدد دامپروری، شهرستان دورود قابلیت این را دارد که به قطب دامپروری کشور تبدیل شود.

قابلیت شهرستان دورود برای تبدیل شدن به قطب دامپروری کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان؛ اسفندیار حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در پنجمین روز از هفته دولت و در مراسم طرح توسعه گاوداری شیری آقای خدایی در شهرستان دورود، اظهار کرد:  برمبنای سند آمایش استان، محور توسعه لرستان کشاورزی و دامپروری است

 وی افزود: حدود 5 درصد از گوشت کشور در لرستان تولید می‌شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه در حوزه توسعه دامپروری حمایت نماینده شهرستان  دورود و ازنا را داشتیم ، عنوان کرد: پروژه های متعدد دامپروری صنعتی در شهرستان دورودکلنگ زنی شد.

حسنی مقدم گفت: شهرستان دورود می‌تواند به قطب دامداری صنعتی در کشور تبدیل شود.

 وی با اشاره به کلنگ زنی توسعه پروژه گاوداری صنعتی خدایی افزود: با توسعه این گاو داری ظرفیت ۶۵۰ راسی به ۲ هزار راسی افزایش پیدا می‌کند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با افزایش ظرفیت این گاوداری میزان  شیر و گوشت تولید شده آن سه برابر افزایش پیدا می‌کند.

 حسنی مقدم افزود: تولید گوشت این گاوداری ۴۰۰ صد تن در سال و شیر آن از ۲۰ تن در روز به ۶۰  تن افزایش پیدا خواهد کرد، همچنین اشتغال زایی خوبی ایجاد خواهد شد.

 در مراسم گلنگ زنی طرح توسعه ای گاوداری آقای خدایی دکتر گودرزی نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، مهندس دریکوند فرماندار شهرستان دورود و جمعی از مسئولین استان و شهرستان حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید