Iranian Agriculture News Agency

یک مقام مسئول اعلام کرد:

پیش بینی تولید بالغ بر 2700 تن زیتون در بیضاء

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضاء گفت: پیش بینی می شود از اوایل شهریور ماه تا پایان آذر ماه آتی قریب به 2750 تن انواع مختلف زیتون از باغ های این شهرستان برداشت و روانه صنایع غذایی شود.

پیش بینی تولید بالغ بر 2700 تن زیتون در بیضاء

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، منصور امیریان با بیان سطح 550 هکتاری باغ های زیتون شهرستان بیضاء تصریح کرد: اندکی بیش از 300 هکتار از باغ های زیتون این شهرستان به ارقام کنسروی و قریب به 247 هکتار نیز به ارقام روغنی اختصاص دارد.

این مقام مسئول با اشاره به وچود ارقام زیتون تخم کبکی، کنسروالیا، زرد، دزفول، شنگه، فیشمی، شیراز و دراک در باغ های شهرستان بیضاء ابراز کرد: برخی ارقام مانند رقم زرد بهترین کیفیت در سطح کشور را دارد و درصد روغن احصاء شده با توجه به شرایط محیطی و زمان برداشت از ۱۵ تا ۲۲ درصد متفاوت است.

به گفته وی؛ کشت و توسعه باغ های زیتون به عنوان محصولی کم آب بر و در راستای صرفه جویی و افزایش بهره وری از منابع آبی به کشاورزان شهرستان بیضاء توصیه می شود.

او اظهار کرد: کار برداشت زیتون با استفاده از نیروی انسانی و به صورت یدی انجام می‌گیرد از این رو اشتغالزایی بالا و قابل توجهی در فصل برداشت زیتون ایجاد می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید