Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک مطرح کرد:

فعالیت 12 کارگاه سنتی فرآوری عسل در شهربابک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: در سال جاری با توجه به شرایط خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی میانگین تولید عسل از هر کلنی 2 تا3 کیلو گرم می باشد و در صورت انتقال کلنی ها به شهرستان های مجاور که شرایط اقلیمی مساعد تری نسبت به شهرستان دارند تولید هر کلنی تا 7 کیلو افزایش می یابد.

فعالیت 12 کارگاه سنتی فرآوری عسل در شهربابک

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، غلامرضا منگلی افزود: برداشت عسل از اواخر خرداد ماه شروع و تا اواسط تیر ماه ادامه داشت و به علت خشکسالی و کاهش نزولات جوی در سال جاری عملکرد 40 تا 50 درصد کاهش داشته است و سال قبل میزان عسل تولیدی هر کلنی 5 تا 6 کیلوگرم بوده که در سال جاری این میزان به نصف کاهش یافته است.

منگلی تصریح کرد: در این شهرستان 190 نفر بصورت مستقیم به کار زنبور داری مشغول می باشند و در فصل برداشت عسل برای 20 تا25 نفر بصورت غیر مستقیم  بصورت موقت شغل ایجاد می‌شود.

وی اذعان داشت: از هر کندوی زنبور عسل علاوه بر عسل محصولات دیگری مانند موم – گرده گل و به مقدار خیلی اندک ژل رویال برداشت می‌شود.

منگلی اظهار داشت: در شهرستان شهربابک12 کارگاه بصورت سنتی به کار فرآوری عسل مشغول هستند.

وی ابراز داشت: عسل تولیدی این شهرستان به علت تنوع پوشش گیاهی مراتع  از کیفیت بالای برخودار است، به همین دلیل بیشتر در خود شهرستان به فروش می رسد و مقدار جزئی به استان های یزد و اصفهان ارسال می‌شود.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید