Iranian Agriculture News Agency

رویکرد اجرایی متفاوت در حفظ کاربری اراضی کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمینه حفظ کاربری اراضی کشاورزی در کشور به اندازه کافی قوانین و دستورالعمل وجود دارد اما اقدامات اجرایی در بستر قوانین هنوز نتیجه مطلوب و قابل قبول را ارائه نداده است از این رو مجموعه جهاد کشاورزی این استان رویکرد اجرایی متفاوتی در این راستا در دستور کار دارد.

رویکرد اجرایی متفاوت در حفظ کاربری اراضی کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، احمد طمراسی در آئین گشایش اولین "قرارگاه پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی" ابراز کرد: با دستورات مقام قضایی استان فارس، هشت قرارگاه در محدوده اراضی تحت پوشش شهرستان شیراز مستقر می شود.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تغییرات ناشی از آن در جامعه، افزود: اگر آب و خاک و زیر بخش هایی مثل محیط زیست و منابع طبیعی به درستی مدیریت نشود، تاثیرمنفی تغییرکاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در آینده کمتر از اثرات شیوع این بیماری نیست.

طمراسی از تغییرکاربری های غیر مجاز کشاورزی به عنوان آسیب و طاعون در این بخش نام برد و افزود: در مقابله با این آفت اجماعی بین دستگاه‌های قضایی، انتظامی و نظامی استان فارس صورت گرفته است که امیدوارم با این اقدامات بتوانیم امانتی که در اختیار ما قرار دارد به درستی مدیریت کنیم و در اختیار آیندگان قرار دهیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید