Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

واگذاری اختیارات ویژه در حوزه کشاورزی به استان خوزستان

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه خوزستان یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی ایران است، گفت: اختیارات ویژه در حوزه کشاورزی به استان واگذار خواهد شد.

واگذاری اختیارات ویژه در حوزه کشاورزی به استان خوزستان

به گزارش ایانا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید رئیس جمهور از روستای جفیر استان خوزستان در گفتگوی تلفنی با شبکه خبر سیما، اظهار کرد: با توجه به این که مسائل آب و کشاورزی و خشکسالی‌های اخیر به عنوان یکی از چالش‌های موجود منطقه بوده است، در سفر یک روزه رئیس جمهور به استان خوزستان بنده و وزیر نیرو همراه رئیس جمهور هستیم.

وی تصریح کرد: استان خوزستان یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی ایران است و در حوزه تولید محصولات کشاورزی رتبه نخست را دارد.

ساداتی نژاد گفت: تقریبا یک و نیم میلیون هکتار اراضی کشاورزی در خوزستان داریم و سالانه ۱۷ و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی و غذایی در این استان تولید می‌شود.

وی با بیان این که خوزستان یک منطقه حائز اهمیت در حوزه امنیت غذایی است، خاطرنشان کرد: سالانه ۶۰ هزار میلیارد تومان محصولات کشاورزی در استان خوزستان تولید می شود و به نگاه ویژه‌ای نیاز دارد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس توصیه های رئیس جمهور، به سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان هم به صورت ویژه نگاه خواهد شد و اختیارات ویژه در حوزه کشاورزی به استان واگذار خواهد شد.

ساداتی نژاد با اشاره به این که در خشکسالی‌های اخیر در تامین آب دچار چالش‌هایی بودیم، اظهار کرد: دغدغه وزارت جهاد کشاورزی در مرحله اول کشت پاییزه است و در این سفر با وزیر نیرو در حال بررسی چگونگی کشت محصولات پاییزه بر اساس الگوی کشت منطقه خواهیم بود.

وی ادامه داد: دومین مسئله، مربوط به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان خوزستان است؛ فاز نخست این طرح تقریبا به پایان رسیده و فاز دوم آن هنوز آغاز نشده و مطالبه مردم منطقه در حوزه کشاورزی شروع فاز دوم این طرح است.

ساداتی نژاد گفت: وزارت جهاد کشاورزی مطالعات ورود به فاز دوم این طرح را شروع کرده و با کمک ظرفیت‌های داخلی استان خوزستان در حوزه پیمانکاران محلی با نگاه کلان، در حوزه تأمین اعتبار فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و شروع آن در پایان جلسه امروز تصمیم گیری خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید