Iranian Agriculture News Agency

همزمان با هفته دولت؛

طرح نسخه نویسی گیاه پزشکی به کلینیک های فسا رسید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: طرح نسخه نویسی در دو کلینیک گیاه پزشکی این شهرستان آغاز و اجرایی شده است.

طرح نسخه نویسی گیاه پزشکی به کلینیک های فسا رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ناصر انصاری با بیان اینکه این طرح همزمان با دومین روز از هفته دولت برای نخستین بار در شهرستان فسا اجرایی شده است، تصریح کرد: چهار کلینیک گیاه پزشکی دیگر نیز به این طرح خواهند پیوست.

این مقام مسئول با بیان اینکه در راستای اجرای طرح نسخه نویسی کلینیک های گیاه پزشکی، فروشگاه های سموم کشاورزی نیز پس از گذراندن مراحل قانونی به داروخانه گیاه پزشکی تغییر می یابند، افزود: دو واحد داروخانه گیاه پزشکی نیز در شهرستان فسا گشایش و کار خود را آغاز کرده اند.

به گفته وی؛ طرح نسخه نویسی در کلینیک های گیاه پزشکی به منظور ساماندهی فروشندگی های سموم دفع آفات نباتی، کاهش و بهینه سازی مصرف این سموم، ردیابی نوع، میزان و محل مصرف سم ها، بهره گیری از دانش و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی انجام می شود.

انصاری تاکید کرد: تلاش داریم که هیچ سمی بدون نسخه به فروش نرسد و از آنجا که محصولات کشاورزی مستقیم با خود انسان‌ها ارتباط دارند این موضوع بسیار ضروری است.

در مراسم گشایش طرح مذکور، فرهاد شریفی قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد جواد احمدی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی این استان و حمید رضا دبیری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید