Iranian Agriculture News Agency

پرداخت کامل مطالبات گندمکاران و کلزاکاران تا دوم شهریور

۲۲7 هزار و 250 میلیارد ریال تا دوم شهریور برای خرید تضمینی 4 میلیون و 504 هزار تن گندم به حساب کشاورزان سراسر کشور واریز شده است.

پرداخت کامل مطالبات گندمکاران و کلزاکاران تا دوم شهریور

به گزارش ایانا به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، خرید تضمینی گندم با تحویل ۴ میلیون و ۵۱۵ هزار تن در مناطق شمالی و غربی کشور ادامه دارد و با احتساب خرید توافقی، به بیش از 4.7 میلیون تن می‌رسد.

 واریز پول گندم‌ها و کلزاها در کمترین زمان انجام می‌شود. به‌روز شدن پرداخت‌ها با تلاش‌ عوامل خرید تضمینی از منابع هدفمندی یارانه‌ها، شرکت بازرگانی دولتی ایران و قانون بودجه و تسهیلات بانکی تامین و به حساب کشاورزان واریز می‌شود. در حال حاضر نقدینگی در بانک‌ عامل برای خریدهای آتی وجود دارد.

در بخش دانه‌های روغنی، با واریز 30 میلیارد ریالِ روز گذشته، تمام مطالبات کشاورزان کلزاکار نیز پرداخت شد

امسال تولید و خرید تضمینی گندم ۴۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و اصفهان بیشترین کاهش را دارند. تحویل گندم در این استان‌ها ۸۰ درصد کمتر از سال پیش است. استان‌های خراسان رضوی و مرکزی نیز با کاهش ۷۰ درصدی روبرو شده‌اند.

پروژه خرید در حالی روزهای پایانی خود را سپری  می‌کند که اگرچه اُفت بارش‌ها کاهش ۴۳ درصدی تأمین گندم از منابع داخلی را رقم زد؛ اما گندم کشور با برنامه‌ریزی‌های خوب، به موقع تامین شده و جای نگرانی در زنجیره‌ی گندم، آرد و نان کشور وجود ندارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید