Iranian Agriculture News Agency

برداشت بالغ بر ۱۰ هزار تن محصولات سبزی و صیفی و جالیزی در البرز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز گفت: طبق برآوردهای انجام شده، در سال جاری بیش از ۱۰ هزار و ۳۴۰ تن محصولات سبزی و صیفی و جالیزی از اراضی زراعی این شهرستان برداشت می‌شود.

 برداشت بالغ بر ۱۰ هزار تن محصولات سبزی و صیفی و جالیزی در البرز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، وحید یوسفلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز با اعلام این خبر افزود: کشت سبزی، صیفی و محصولات جالیزی در زمین‎های کشاورزی تحت پوشش این شهرستان به اتمام رسیده و سطحی حدود ۳۵۲ هکتار به کشت این محصولات اختصاص یافته است که ۱۳۷ هکتار مربوط به سبزی و صیفی و  ۲۱۴ هکتار مربوط به محصولات جالیزی است که عمده کشت آن هندوانه دیم و خربزه است.

وی اضافه کرد: در سال زراعی گذشته حدود ۵۰۷ هکتار از اراضی تحت پوشش این شهرستان زیر کشت محصولات جالیزی و صیفی و سبزی جات رفته بود که با توجه به اجرای طرح اصلاح الگوی کشت و لزوم کاهش کشت محصولات پرآب‌بر به منظور حفظ منابع آبی موجود، خوشبختانه در سال جاری سطح کشت این محصولات حدود ۱۵۵ هکتار کاهش پیدا کرد و به کشت محصولاتی با نیاز آبی کمتر اختصاص یافت.

وی همچنین به لزوم استفاده از روش‌های نوین آبیاری در کشت این محصولات اشاره کرد و گفت: حدود ۳۰ هکتار از اراضی زیر کشت این محصولات، از سیستم آبیار ی موضعی (تیپ) استفاده می‌کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید