Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود پیش‌بینی کرد؛

کشت شبدر در 4500 هکتار اراضی میاندورود

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از کشت شبدر در چهار هزار و 500 هکتار زمین کشاورزی این شهرستان خبر داد.

کشت شبدر در 4500 هکتار اراضی میاندورود

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی با بیان اینکه با توجه به رغبت دامداران، امسال چهار هزار و 500 هکتار زمین زراعی شهرستان میاندورود به کشت شبدر برسیم اختصاص خواهد یافت، گفت: این گیاه به‌عنوان کشت دوم در زمین‌های کشاورزی، به‌ویژه شالیزاری در دو بخش مرکزی و گهرباران این شهرستان کشت می شود.

وی افزود: تولید شبدر برسیم نسبت به سایر گونه ها بالاتر است و درصورت رعایت زمان کشت و نکات فنی، 35 تا 40 تن علوفه سبز در هکتار تولید خواهد داشت و این محصول در آب و هوای مرطوب شمال کشور و در سطح وسیعی از شالیزارها، امکان توسعه و تولید دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با اشاره به اینکه شبدر برسیم، زراعتی است که نیاز به عملیات تهیه زمین از قبیل شخم، دیسک، آبیاری و... ندارد، خاطرنشان کرد: این گیاه می‌تواند نیازهای آبی خود را از بارندگی‌های پاییزی و زمستانی تأمین کند و به‌عنوان یک محصول کم هزینه، نیازی به صرف وقت و نیروی چندانی ندارد.

علوی یادآور شد: شبدر برسیم یکی از راه‌های منطقی و مقرون به‌صرفه برای کشت دوم پس از برداشت برنج است که از نظر علوفه‌ای دارای ارزش بسیار زیادی است و در تغذیه دام‌ها نقش بسزایی دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید