Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه پیش بینی کرد:

برداشت ۱۴۳ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع شهرستان ارومیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه گفت : پیش بینی می شود در سال جاری ۱۴۳ هزار تن گوجه فرنگی از سطح سه هزار و ۱۹۵ هکتار ازمزارع این شهرستان برداشت شود.

برداشت ۱۴۳ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع شهرستان ارومیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،  علی پیرمردای اظهار کرد: برداشت گوجه فرنگی از اوایل مردادماه آغاز و تا اواسط مهر ماه در سطح شهرستان تداوم دارد و میانگین تولید گوجه فرنگی برداشتی از مزارع بین ۴۵ تا ۵۰ تن در هر هکتار است.

وی با بیان اینکه شهرستان ارومیه بالاترین سطح زیر کشت گوجه فرنگی را در استان داراست، فزود: منطقه چنقرالوی پل باسطح زیر کشت یکهزار و 350هکتار و مناطق انزل و نازلوچای به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت گوجه فرنگی را در سطح شهرستان به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه به توزیع نوار تیپ در مناطق عمده زیر کشت گوجه کاری در شهرستان اشاره و بیان کرد: به منظور ترویج  استفاده از این سیستم نوین آبیاری و کاهش مصرف آب ۳۵۰ رول هزار متری نوار تیپ در اختیار کشاورزان قرار داده شده است که یکهزار و 590 هکتار از مزارع گوجه کاری شده شهرستان ، در جدود نصف مزارع را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی در ادامه ، انعقاد قرارداد خرید خدمات کارشناسی کیلینک های گیاهپزشکی جهت بازدید و نظارت در سطح ۲۴۵ هکتار، انعقاد قرارداد خرید عوامل مفید و کنترل بیولوژیک در سطح ۱۱۵۰ هکتار، اجرای طرح استقرار کشاورزی پایدار جهت اجرای تکنیک های کاهش آب، کود و سم، نصب تله های فرمونی و صدور اطلاعیه های فنی  را ازجمله اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهت کنترل آفت و بیماری های این محصول عنوان کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید