Iranian Agriculture News Agency

برداشت از قطب پسته استان فارس آغاز شد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز از شروع برداشت پسته در سطح 11هزار هکتار از باغ‌های این شهرستان خبرداد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 7500 تن پسته تولید شود.

برداشت از قطب پسته استان فارس آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علیرضا بصیری تصریح‌کرد: برداشت پسته در این شهرستان از اواخر مردادماه آغاز شده است و به مدت یک ماه ادامه دارد.

 وی بیان کرد: 10 درصد از پسته تولیدی به‌صورت کال فروشی برداشت و بقیه محصول پس از فرآوری توسط 17 ترمینال پسته به بازارهای داخلی و خارجی صادر‌ می‌شود.

او افزود: سرمازدگی، تگرگ، باد و طوفان، نوسانات شدید دمایی و گرمازدگی در سال جاری  باعث کاهش 30 تا 35 درصدی عملکرد این محصول شده است.

بصیری با اشاره به اینکه ارقام مهم پسته شهرستان نی‌ریز شامل اوحدی، احمدآقایی، کله قوچی و اکبری است، ابراز کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در مناطق مختلف نی‌ریز برای تولید پسته و به علت کاهش سطح آب‌ های زیر زمینی و اُفت کیفی آن در سال های اخیر، بسیاری از کشاورزان با ایجاد باغ‌های پسته به تولید این محصول روی‌آورده‌اند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز اظهار کرد: این شهرستان  از دیرباز قطب پسته استان فارس بوده و مقام اول سطح و تولید آن‌ را به خود اختصاص‌داده‌است و در حال حاضر 12 هزار هکتار پسته دارد که یک هزار هکتار آن غیر مثمر است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید