Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی فسا خبر داد:

خسارت 224 میلیارد ریالی به بخش کشاورزی فسا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: با تایید مراجع ذی صلاح خسارت ناشی از تگرگ، سیل و طوفان به بخش کشاورزی این شهرستان 224 میلیارد و 578 میلیون ریال برآورد شد.

خسارت 224 میلیارد ریالی به بخش کشاورزی فسا

  به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ناصر انصاری با اشاره به اینکه بخش کشاورزی این شهرستان در تاریخ های بیست و هفتم تیر ماه و دوم مرداد ماه از پدیده های جوی متاثر و متحمل خسارت شده است، تصریح کرد: بیشترین میزان خسارت به زیر بخش زراعت با 124 میلیارد و 774 میلیون ریال و در سطح 526 هکتار وارد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه باغ های شهرستان فسا در سطح 205 هکتار دچار خسارت شدند، اظهار کرد: زیر بخش باغبانی با 50 میلیارد و 344 میلیون ریال خسارت در جایگاه دوم زیر بخش های آسیب دیده قرار دارد.

به گفته وی؛ به تاسیسات زیر بنایی بخش کشاورزی شهرستان فسا از جمله جاده های بین مزارع، قنوات، اماکن دامی خسارت  29 میلیارد و 560 میلیون ریالی وارد شد و لوله های آبرسانی اراضی در سطح 57 هکتار،  11 میلیارد و 460 میلیون ریال و سازه گلخانه نیز در سطح 300متر مربع یک میلیارد و 500میلیون ریال خسارت دیده است.

انصاری با اشاره به اینکه زیر بخش دام، طیور و زنبور عسل نیز از خسارت سیل و طوفان در امان نبوده است، افزود: به دنبال این تغییرات جوی 95 تن خوراک دام به ارزش سه میلیارد و 780 میلیون ریال از بین رفته است؛ تعدادی از مرغ های مرغداری ها به ارزش 800 میلیون ریال تلف و خسارت کلنی های زنبور عسل نیز دو میلیارد 360 میلیون ریال ارزیابی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا بر ضرورت خرید پوشش های بیمه ای محصولات کشاورزی تاکید کرد و افزود: صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور در زمان وقوع حوادث قهری تحت پوشش خود حمایت های لازم را در قالب قرار داد انجام می دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید