Iranian Agriculture News Agency

بازدید سرزده مدیر کل دامپزشکی خوزستان از مجتمع کشتارگاهی در حال ساخت ملاثانی

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان با حضور در مجتمع کشتارگاهی صنعتی در حال احداث ملاثانی از بخش‌های مختلف آن بازدید و از نزدیک در جریان نحوه پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

بازدید سرزده مدیر کل دامپزشکی خوزستان از مجتمع کشتارگاهی در حال ساخت ملاثانی

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، مصطفی کنار کوهی مدیر کل دامپزشکی خوزستان در این بازدید ضمن اشاره به مشکلات ساماندهی کشتار‌گاه های دام استان در سال‌های اخیر، گفت: ارائه گوشت سالم و شمائم بهداشتی دام و مورد تایید دامپزشکی با رعایت استاندارد‌های لازم مد نظر مسئولان استانی بوده و با توجه به مسائل و مشکلات بیشتر کشتارگاه‌های استان تاکنون اقدامات شایان و قابل توجهی در خصوص جذب سرمایه‌گذار جدید در خصوص ساخت کشتارگاه صنعتی یا بازسازی کشتارگاه سنتی در شهرستان‌های استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به همکاری دستگاه‌های ذیربط در ارائه خدمات اداری به سرمایه‌گذار جدید کشتارگاه صنعتی ملاثانی، گفت: حمایت از این بخش در تامین گوشت استان و استفاده از پتانسیل‌های موجود، نقش بسزایی در ارتقای سلامت و بهداشت گوشت قرمز و دیگر فرآورده‌های خام دامی ایفا می‌کند.

کنار کوهی در خصوص این کشتارگاه صنعتی، افزود: رعایت ضوابط و دستورالعملهای بهداشتی و رفع نقایص و اصلاح مشکلات بهداشتی کشتارگاه‌های سنتی از خصوصیات این کشتارگاه است و مدیران مربوطه کشتارگاه همواره باید این اصول را مد نظر قرار داده و در مسیر تامین گوشت سالم و بهداشتی تلاش کنند.

وی یادآور شد: این امر علاوه بر اشتغالزائی باعث می‌شود، گوشت و آلایش‌های گوشتی کاملاً مطمئن و بهداشتی و بصورت بسته بندی در اختیار مردم قرار گیرد، تا سالم‌ترین و بهداشتی‌ترین گوشت را برای مردم استان تامین کنیم.

 مدیر عامل مجتمع کشتارگاهی ملاثانی نیز در ادامه این بازدید مسئولان مربوطه از بخش‌های مختلف در حال ساخت کشتارگاه صنعتی از جمله خطوط کشتار گاوی و گوسفندی، سردخانه‌های پیش سرد و تونل انجماد، سالن‌های مجزای پاک‌سازی آلایش خوراکی، بخش تبدیل ضایعات، واحد تأسیسات و تصفیه‌خانه پساب خروجی، توضیحاتی در مورد هر یک از بخش‌های مذکور ارائه داد.

وی گفت: این مجتمع کشتارگاهی در زمینی به وسعت 30 هزار مترمربع با ظرفیت کشتار روزانه بیش از یکهزار راس دام سبک و 100 راس دام سنگین با پیشرفت فیزیکی 80 درصد در حال ساخت است که برای اتمام این مجتمع به 150 میلیارد ریال دیگر نیاز است.

وی  ابراز امیدواری کرد که با همیاری مسئولان و تلاش و پشتکار مدیریت و پرسنل طی چند ماه آینده، افتتاح این مجتمع عظیم کشتارگاهی استان خوزستان را شاهد باشیم.

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان در پایان این بازدید ضمن اشاره به نقش و جایگاه مهم کشتارگاه‌ها در بهداشت و سلامت عمومی جامعه، بر لزوم ارتقای سطح ساختاری و بهداشتی کشتارگاه‌های استان خوزستان در راستای بهبود امنیت غذایی و تامین فراورده‌های خام دامی در آینده تاکید کرد.

لازم به ذکر است در حال حاضر 3 کشتارگاه صنعتی دام در استان در حال فعالیت بوده و 2 کشتارگاه صنعتی دیگر در حال احداث می باشند، که با احداث کشتارگاه صنعتی دام و صنایع وابسته بعنوان حلقه واسط و اصلی تولید و مصرف، ضمن افزایش قابل ملاحضه ارزش افزوده دام می توان شاهد نظم دهی بیشتری در تولیدات دامی و بازار مصرف فرآورده های آن باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید