Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد:

14 هزار هکتار برنج محمودآباد برداشت شد/ تولید 90 هزار تنی

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از برداشت برنج در 14 هزار و 300 هکتار مزارع شالیزاری این شهرستان خبر داد.

14 هزار هکتار برنج محمودآباد برداشت شد/ تولید 90 هزار تنی

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محمد هادی زاده  با اشاره به شرایط مساعد آب و هوایی برای برداشت برنج، اظهار کرد: شهرستان محمودآباد دارای 18 هزار و 545 هکتار زمین شالیزاری است که تاکنون 14 هزار و 300 هکتار آن معادل 77 درصد برداشت شده است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال 90 هزار تن شلتوک شامل 83 هزار تن ارقام محلی و 7 هزار تن ارقام پرمحصول از این مزارع برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه کشت برنج در 10 هزار و 545 هکتار به صورت سنتی و 8 هزار هکتار به روش مکانیزه بود، ادامه داد: 573 دستگاه کمباین برنج در این شهرستان در حال برداشت برنج هستند.

به گفته این مسوول، مبارزه مکانیکی با علف های هرز با عملیات وجین دستی در 18 هزار و 533 هکتار، با وجین کن در 12 هکتار، مبارزه با بلاست برگ در یک هزار و 450 هکتار و بلاست خوشه در 3 هزار و 500 هکتار مزارع شالیزاری این شهرستان انجام شد.

وی با بیان اینکه صاحبان کمباین‌ها باید موارد اصولی و فنی را برای کاهش ضایعات رعایت کنند، گفت: کشاورزان بعد از برداشت محصول خود با کمباین باید نسبت به خشک کردن محصول خود برای جلوگیری از افزایش ضایعات و کاهش کیفیت محصول اقدام کنند.

هادی زاده بر پرهیز از سوزندان کاه و کلش از سوی شالیکاران تأکید و اضافه کرد: با توجه به ارزش اقتصادی کاه و کلش، این محصول یک منبع درآمدزایی برای شالیکاران است که باید مورد توجه قرار گیرد

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید