Iranian Agriculture News Agency

تولید ۹۷ درصد عناب ایران در خراسان جنوبی

مدیر امور باغبانی سازمان گفت: خراسان جنوبی با تولید ۹۷ درصد عناب ایران، قطب تولید این محصول در کشور است و ۷۰ درصد عناب تولیدی خراسان جنوبی به خارج از استان صادر می‌شود.

تولید ۹۷ درصد عناب ایران در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، عبدالرضا رضایی مدیر امور باغبانی سازمان گفت: خراسان جنوبی با تولید ۹۷ درصد عناب ایران، قطب تولید این محصول در کشور است و ۷۰ درصد عناب تولیدی خراسان جنوبی به خارج از استان صادر می‌شود.

عبدالرضا رضایی افزود: برداشت عناب از باغ‌های استان در سال زراعی جاری آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود امسال هفت هزار و ۱۳۰ تن محصول برداشت شود.

وی گفت: سطح زیر کشت عناب در استان خراسان جنوبی چهار هزار و ۱۳۴ هکتار است و تولید این محصول طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹ هزار و ۵۰۰ بهره‌بردار در زمینه تولید عناب در استان فعالیت دارند گفت: بیشترین سطح زیر کشت این محصول با بیش از هزار و ۵۰۰ هکتار در شهرستان خوسف است.

وی درخصوص زمان برداشت عناب گفت: برداشت عناب از اواسط مرداد آغاز می‌شود و تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد.

رضایی ادامه داد: سال گذشته ۶ هزار و ۷۲۷ تن عناب از باغات استان برداشت شد و عناب تولیدی خراسان جنوبی از بالاترین کیفیت برخوردار است.

وی گفت: قیمت هر کیلوگرم عناب تازه براساس کیفیت بین ۱۵ هزار تومان تا ۲۲ هزار تومان به فروش می‌رسد و در چند سال اخیر در زمینه فرآوری این محصول پرخاصیت اقداماتی انجام شده و تولید حبه، دمنوش و شیره از جمله فرآورده‌های این محصول است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید