Iranian Agriculture News Agency

افتتاح طرح آبیاری کم فشار به مساحت 47 هکتار در روستای چینی بولاغ بستان آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بستان آباد از افتتاح طرح آبیاری کم فشار به مساحت 47 هکتار در مرداد 1400 در این شهرستان خبر داد.

افتتاح طرح آبیاری کم فشار به مساحت 47 هکتار در روستای چینی بولاغ بستان آباد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی عنایتی در مراسم افتتاح طرح آبیاری کم فشار در روستای چینی بولاغ گفت: این طرح به مساحت 47 هکتار با هزینه 3 میلیارد و 850 میلیون ریال می باشد که از این مبلغ 56 میلیون تومان از محل خودیاری بهره برداران و 329 میلیون تومان کمک بلاعوض دولتی از محل کمکهای فنی و اعتباری سامانه های نوین آبیاری به ازای هر هکتار 7 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: در این پروژه لوله گذاری با لوله پلی اتیلن 160 میلی متری بطول 2.9 کیلومتر ، نصب شیر آلات مسیر 12 دستگاه، نصب شیرآلات انشعاب قطعات 28 دستگاه و احداث حوضچه تقلیل فشار 2 دستگاه صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بستان آباد با تأکید بر لزوم گسترش اجرای پروژه های آبیاری کم فشار در این شهرستان گفت: افتتاح این گونه طرح ها باعث صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی، افزایش سطح زیرکشت، افزایش سطح درآمد روستاییان، ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی و باعث ایجاد رونق تولید در سطح شهرستان خواهد شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید