Iranian Agriculture News Agency

خیری در گفتگو با ایانا خبر داد:

بازدید زنان روستایی شهرستان بناب از سایت گیاهان دارویی گلخانه فدک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب از بازدید ترویجی زنان روستایی این شهرستان از گلخانه کشت و پرورش گیاهان دارویی فدک خبر داد.

بازدید زنان روستایی شهرستان بناب از سایت گیاهان دارویی گلخانه فدک

روح الله خیری در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن اعلام این خبر گفت: گیاهان دارویی به گروهی از گیاهان گفته می شود که اندامهای آنها دارای ترکیباتی با اثربخشی دارویی است و به واسطه اثرات درمانی برای انسان و دام، در صنعت داروسازی مورد استفاده قرار می گیرد؛ و با توجه به اینکه نیاز صنعت داروسازی به حدی است که امکان تامین آن از طبیعت غیرممکن میباشد، می بایست بسیاری از این گیاهان در مزارع کشت گردند.

وی ادامه داد: با توجه به بحران کم آبی و تغییر الگوی کشت، ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی امری ضروری است که در این راستا و با هدف آشنایی زنان روستایی علاقمند به کشت و کار گیاهان دارویی، اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بناب با همکاری واحد باغبانی و شرکت دانش بنیان شفا پژوهان سبز اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی شناخت، تولید و تجاری سازی گیاهان دارویی و بازدید از سایت گیاهان دارویی گلخانه فدک در شهر خسروشهر کردند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب افزود: در این دوره مهندس طالب پور بطور تخصصی نحوه اصولی کاشت تا برداشت و همچنین فرآوری و بازار فروش برخی از گیاهان دارویی سازگار با شرایط شهرستان بناب را تشریح نموده و از سایت گلخانه ای گیاهان دارویی فدک بازدید نمودند.

 خیری ادامه اضافه کرد: امید است بتوان با فراهم ساختن زمینه توسعه کشت و پرورش گیاهان دارویی توسط زنان علاقمند، گامهای موثری در راستای تغییر و اصلاح الگوی کشت شهرستان بناب با توجه به کم آبی و شور شدن آب و اراضی کشاورزی و همچنین ایجاد اشتغال و درآمد زایی در راستای بهبود معیشت خانوارهای روستایی برداشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید