Iranian Agriculture News Agency

اسلامی در گفتگو با ایانا خبر داد:

تولید محصول سالم و گواهی ‌شده در شهرستان عجب شیر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب‌ شیر از تولید محصول سالم و گواهی شده لوبیا چیتی در راستای توانمند سازی صندوقهای زنان روستایی در این شهرستان خبر داد.

تولید محصول سالم و گواهی ‌شده در شهرستان عجب شیر

احمد اسلامی در حاشیه بازدید از سایت تولیدات محصول سالم و گواهی شده صندوقهای خرد زنان روستایی که با حضور رقیه زرگری مشاور ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان در امور بانوان، بخشدار منطقه، بازرسین و کارشناسان تخصصی استان و شهرستان انجام پذیرفت در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی در جهت صدور گواهی استاندارد گفت: در شهرستان عجب ‌شیر ۱۵ صندوق خرد محلی زنان روستایی وجود دارد که ۱۳ صندوق عضو صندوق شهرستانی بوده و با سرمایه اولیه ۳۱۲0 میلیون ریال شروع بکار نمود و اکنون سرمایه ای بالغ بر 17 میلیارد و ۵۴0 میلیون ریال و جزء شهرستان های نمونه استانی در زمینه پرداخت تسهیلات و عضوگیری صندوق است.

وی افزود: اکنون تعداد اعضای ثبت شده صندوق شهرستانی ۴۱۳ نفر و تعداد اعضای ثبت شده صندوق های خرد ۵۵۰ نفر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب شیر ادامه داد: در سال گذشته نیز این شهرستان موفق به اخذ گواهی استاندارد در محصول توت فرنگی در راستای مصرف بهینه آب در کشاورزی و توانمندسازی زنان روستایی در تولید محصول سالم گردیده است.

علی امانی بخشدار مرکز جوان‌قلعه نیز در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از مشارکت بسیار خوب اعضاء صندوقهای زنان روستایی در عرصه تولیدات کشاورزی به پشتیبانیهای دولتی و رفع موانع تولید اشاره و جهت همکاری در این خصوص قول مساعد دادند.

زرگری نیز گفت: شهرستان عجب‌شیر جزو شهرستانهای موفق در زمینه تشکیل صندوق های خرد زنان روستایی و پرداخت تسهیلات به ایشان می باشد و در سنوات گذشته نیز شاهد توانمند شدن اعضاء صندوقهای خرد زنان روستایی بوده ایم .

در پایان نیز بازرسین تاک و مدیر کنترل کیفی استان و نماینده گروه محیط زیست و سلامت غذا با نمونه برداری از محصول برداشت شده و انتقال آن به سازمان جهت کسب گواهی استاندارد اقدام کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید